2006. december 21. A MISZ véleménye a gazdasági és közlekedési miniszter által az Országos Érdekegyeztető Tanács részére készített „A kis- és középvállalkozások fejlesztésének koncepciójáról” szóló előterjesztésről Részletek
2006. december 12. A MISZ véleménye "A Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégiájának céljairól és elveiről" szóló kormány-előterjesztés tervezetről Részletek
2006. november 28. Közös nyilatkozat a tudományos kommunikáció erősítésére Részletek
2006. november 22. A MISZ Vezető Testületének véleménye az "Ipari Park" címről és az ipari parkok fejlesztését szolgáló rendszer működéséről szóló 186/2005. (IX. 13.) Korm. rendelet tervezett módosításáról Részletek
2006. november 9. A MISZ támogatja a kutatás-fejlesztésre fordított összeg levonását a szolidaritási adóból Részletek
2006. november 8. Észrevételek a "a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatalról és egyes, a kutatás-fejlesztést és az innovációt érintő jogszabályok módosításáról" c. kormány-előterjesztés tervezethez Részletek
2006. november 8. Vélemény a Közép-dunántúli Régió Operatív Programjáról Részletek
2006. november 8. Észrevételek a környezet és energia Operatív Program 2007-2013 egyeztetési változatához Részletek
2006. november 8. Vélemény a Nyugat-dunántúli Régió Operatív Programjáról Részletek
2006. november 8. Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program 3. változatáról Részletek
2006. október 2. Vélemény a "Felülvizsgált Nemzeti Lisszaboni Akcióprogram a növekedésért és a foglalkoztatásért" című anyagról Részletek
2006. szeptember 15. Vélemény a gazdaságfejlesztési program keretében alkalmazandó biztosítékok körének felülvizsgálatához Részletek
2006. augusztus 30. Vélemény az Új Magyarország Fejlesztési Terv
Foglalkoztatás és növekedés - 2007-2013 második olvasatáról Részletek
2006. augusztus 25. Megjegyzések az "Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv" vitájához Részletek
2006. augusztus 2. Vélemény a "Tudás, Alkotás, Érték", a Magyar Köztársaság Kormányának kutatás-fejlesztés és innováció-politikai középtávú stratégiája a gazdasági versenyképesség ösztönzésére c. anyagról
Részletek
2006. július 13. Vélemény az "Előzetes adalékok a Magyar Információs Társadalmi Charta elkészítéséhez" c. dokumentummal kapcsolatban
Részletek
2006. június 27. Vélemény a Környezetvédelmi Operatív Programról Részletek
2006. május 9. Vélemény a Versenyképes Gazdaság Operatív Program (VEGOP) 2.0. változatáról (2006. április 25.) Részletek
2006. március 9. Vélemény a Versenyképes Gazdaság Operatív Program (VEGOP) tervezett intézkedéseiről Részletek
2006. március 7. Vélemény a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról szóló
kormány-rendelet tervezet egyes fejezeteiről Részletek
2006. március 6. Magyar Bálint oktatási miniszter válasza a K+F pályázati rendszer értékelésével kapcsolatban Részletek
2006. február 28. Állásfoglalás a hazai K+F, ill. innováció szükségességéről Részletek
2006. február 27. Szakmai vélemény a VEGOP febr. 9-i változatáról Részletek
2006. február 13. Vélemény
a Magyar Köztársaság tudomány-, technológia- és innovációpolitikai
középtávú stratégiája a versenyképesség ösztönzésére c. tervezetről Részletek
2006. február 3. Észrevételek a Nemzeti Környezettechnológiai Akciótervről
készült kormány-előterjesztéshez Részletek
2006. február 1. A MISZ Vezetősége nevében az alábbi levelet juttattuk el Dr. Magyar Bálint és Dr. Kóka János minisztereknek Részletek
2006. január 31. Vélemény a versenyképességi Operatív Program "draft" változatáról Részletek
Magyar Innovációs Szövetség Agrár Innovációs Tagozata
Az „Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv” vitájához a következő megjegyzéseket tesszük:
1.
A terv nagy erőssége, hogy felismeri az innováció jelentőségét, és azt a legfontosabb pillérekben (tengelyekben) szerepelteti:
A legfontosabb a fenntartható és versenyképes agrár- és élelmiszergazdaság megteremtése (I. tengely). A megjelölt intézkedések növelik az ágazat gazdasági sikerességét, amely a legfontosabb innovációt húzó tényező.
Az anyag sajnos kevésbé foglalkozik az innovációt leginkább toló tényezővel, a kutatással és a fejlesztéssel. A gyengeségek között két helyen is megemlíti a K+F alacsony érvényesülését, illetve finanszírozását (24. old), viszont az intézkedések között nem találunk kellő megoldásokat.
2. A terv nem foglalkozik a még meglevő ágazati kutató intézetek nyújtotta lehetőségekkel, amelyeknek vannak
erősségei:
Eredményes, színvonalas kutatást végeznek
Nemzetközi kapcsolatokkal rendelkeznek
Eszközellátásuk megfelelő
A termékpálya minden „szakterülete” leképezett
gyengeségei:
Alapvetően horizontális kutatást végeznek
Sok esetben nincs megfelelő piaci cél, marketing szemlélet
Kicsi a kapcsolati szint, az összehangoltság
3. Olyan innovációs rendszert kell tehát kiépíteni, amely hatékonyan támogatja az I tengelyt. Ennek megfelelő célt a II. tengely kiemelt feladatai között találunk: Innováció és piaci orientáció a termékpályás szerveződések mentén
Nem marad tehát más hátra, mint a kutatóintézeti hálózatot ennek tengelyébe „tenni”, azaz először vertikális, utána horizontális kutatásokat szervezni a termék sikeressége érdekében. Mivel a végcél a sikeres termék, és megvalósulna a tevékenység összehangolása, tulajdonképpen a rendszer eddigi gyengeségeit szüntetnénk meg.
4.
A Nemzeti Vidéki Hálózat esetében a fő kérdés, hogy milyen módon jutnak a termelők korszerű ismeretekhez! A kutatóintézeti hálózat sokkal erőteljesebb beemelésére lenne itt is szükség! A vidéki szaktanácsadók képzését, a konzultáció lehetőségét itt kellene kialakítani. (A 80-as években már kialakult ilyesmi, egyes helyeken még meg is van a szükséges infrastruktúra!). Egyébként a szaktanácsadás nagy arányban csupán a pályázati, elszámolási folyamatokban való részvételt jelenti.