A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának tevékenysége 2025. december 29. és 2026. január 4. között szünetel. A Hivatal egyes szervezeti egységei előtt az ügyintézés az alábbiak szerint módosul:
Ügyfélszolgálat, könyvtár
- Az Ügyfélszolgálat az érintett időszakban beérkező ügyfélmegkeresésekre 2026. január 5-én kezdi meg elkészíteni a választ, ugyancsak ekkortól lesz mód megkezdeni az ebben az időszakban benyújtott kérelmek érdemi feldolgozását. Az igazgatási szünetben az Ügyfélszolgálat telefonon sem lesz elérhető.
- A Frecskay János Szakkönyvtár a zárva tartás ideje alatt lejáró kölcsönzések határidejét automatikusan meghosszabbítja.
Az Ügyfélszolgálat és a Szakkönyvtár 2026. január 6-tól a szokásos nyitvatartási rend szerint fogadja a személyesen érkező ügyfeleket.
Hatósági ügyintézés
2025. december 29. és 2026. január 4. között a hivatal minden szervezeti egységében szünetelni fog az ügyintézés, a postai küldemények átvétele, illetve az iratok személyes átvétele az iktatóban.
elektronikusan a hivatal honlapján keresztül a megfelelő űrlapok használatával (https://ugyintezes.sztnh.gov.hu/eBej2/step1); – papíralapon a hivatal székházában üzemelő automata érkeztető készüléken (ügyfélterminálon) keresztül (1081 Bp. II. János Pál pápa tér 7.).
Az Iktató első személyes ügyfélfogadási napja 2026. január 5.
Amennyiben az ügyfelek számára eljárási cselekmény teljesítésére, nyilatkozattételre vagy hiánypótlásra rendelkezésre álló törvényi, vagy az SZTNH által kitűzött határidő utolsó napja a kormányzati igazgatási szünet időtartamára esik, a határidő – ideértve pl. az elsőbbségi nyilatkozat megtételére, a felszólalás benyújtására, a díjfizetésre és a megváltoztatási kérelmek előterjesztésére nyitva álló határidőt is – 2026. január 5-én jár le.
Az ügyfelek számára rendelkezésre álló, 2026. január 4-ét követően lejáró határidőkbe azonban beleszámít az igazgatási szünet időtartama is.
Az SZTNH előtti hatósági eljárások ügyintézési határidejébe – ideértve a megváltoztatási kérelmek bíróságra történő továbbításának határidejét is – nem számít bele a kormányzati igazgatási szünet időtartama.
Hatósági szolgáltatások
Az SZTNH által biztosított szabadalmi, védjegy-és mintaoltalmi szolgáltatások ügyintézési idejébe nem számít bele a kormányzati igazgatási szünet időtartama. Az igazgatási szünet alatt beérkező megrendelések visszaigazolása is szünetel, ezek a megrendelések 2026. január 5-i megrendelési nappal fognak az SZTNH rendszerébe bekerülni.
Szakértői testületek
Az Iparjogvédelmi Szakértői Testület, valamint a Szerzői Jogi Szakértő Testület tevékenysége a kormányzati igazgatási szünet ideje alatt szünetel. Az ebben az időszakban benyújtott szakvélemény elkészítése iránti kérelmek feldolgozása csak 2026. január 5. napján kezdődik meg.
December 13-án az SZTNH pénteki munkarend szerint fogadja a megkereséseket és a beadványokat. Személyes ügyfélfogadás ezeken a napon nem lesz.
