Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2015-11-10
Untitled Document
XXV. Innovációs Nagydíj


Felhívás
XXIV. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XXIII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XXII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XXI. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XX. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XIX. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XVIII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XVII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XVI. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XV. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XIV. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XIII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XII. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
XI. Innovációs Nagydíj


Díjazottak
A 2014. ÉVI INNOVÁCIÓS NAGYDÍJBAN ÉS
A SZELLEMI TULAJDON NEMZETI HIVATALA
2014. ÉVI INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

az Sanatmetal Kft.
részesült a VORTEX poliaxális csontlemez rendszerért.

Farkas József, ügyvezető igazgató, Kövér László, az Országgyűlés elnöke, Pálinkás József, az NKFI Hivatal elnöke

A Sanatmetal Kft. latin eredetű neve gyógyító fémet jelent. A 100%-ban magyar tulajdonú vállalkozás a több mint 4 évtizedes történelme során jelentős sikereket ért el az orvostechnikai eszközök fejlesztésében és gyártásában, Európa TOP40 orvostechnikai gyártója közé tartozik.

Tömör leírás:
A 2014-es évben jelentős szakmai, piaci, és gazdasági eredményeket értek el a Vortex poliaxiális csontlemez rendszerrel, amelyet traumatológiai sebészek használnak csonttörések ellátására.
A termékfejlesztés indításakor olyan világszínvonalú implantátum család létrehozását tűzték ki célul, amely rendszert alkotva széles indikációs területtel rendelkezik, de a traumatológiai gyakorlatban mégis egyszerűen és hatékonyan használható. Meggyőződésük, hogy az innováció eredményeként a világ egyik legjobb, vagy talán a legjobb lemez rendszerét tudják az operatőrök rendelkezésére bocsájtani a csonttörések kompromisszumok nélküli kezeléséhez. A rendszer kulcsfontosságú eleme a maximális rögzítési szabadságfokot biztosító Vortex lemez-csavar kapcsolat, az osteoporotikus csontok vagy periprotetikus törések ellátásának képessége, a minimál invazivitás, a dinamikus törésrögzítés, a nagyfokú biokompatibilitás, valamint a rendszer egyszerűsége és teljessége.
A Vortex rendszer esetében a Sanatmetal célkitűzésének helyessége és a termékfejlesztés eredménye egyértelműen igazolást nyert a piac által.

Az innováció eredményei:
A kor legmagasabb technikai színvonalú lemezrendszere a csonttörések ellátására, összesen 272 féle lemezzel, 283 féle csavarral, 57 műtőeszközzel.
Sikeres termék bemutatás hazai (MOT-MTT, Szeged, 2014. június) és nemzetközi (AAOS, New Orleans, 2014 március; EFORT, London, 2014 június) rangos szakmai kongresszusokon.
Magyarországon 25 kórházban, külföldön 9 országban sikeres piaci bevezetés.
2014-ben 75466 darab eladott termék, 632 millió Ft árbevétel, 576 millió Ft hozzáadott érték.

Referenciák:
1 darab közzétett szabadalmi bejelentés (P1300263/9.) "Eszközkészlet csontdarabok összeerősítésére" címmel, valamint két elbírálás alatt lévő szabadalmi bejelentés (P1400493, P1400494).
Vortex termék katalógus
MOT-MTT kongresszusi előadások: Dr. Kocsis András / Dr. Csonka Csaba
Publikáció absztrakt - Prof. Varga Endre
Vevői referenciák

A NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM
2014. ÉVI IPARI INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

az Egis Gyógyszergyár Zrt. részesült
a Bisoprolol-Amlodipin fix kombinációs tabletta kifejlesztéséért.

Az Egis, Magyarország és egyben Közép-Kelet-Európa egyik meghatározó, vertikálisan integrált generikus gyógyszergyára, tevékenységük a gyógyszergyártás minden területére kiterjed a kutatás-fejlesztéstől a hatóanyag- és készgyógyszer-gyártáson át a kereskedelemig. Regionális szinten is kiemelkedően sokat fordítanak kutatás-fejlesztésre.

Tömör leírás:
Az Egis Gyógyszergyár Zrt-ben a fejlesztés alapvető célkitűzése a forgalomban levő mono, vagyis a hatóanyagokat külön tablettákban tartalmazó készítményeivel azonos hatékonyságú (bioekvivalens), de a két hatóanyagot egy tablettában tartalmazó gyógyszer készítmény fejlesztése volt, több hatáserősség összetételben, tabletta formában, mely új lehetőséget ad a magasvérnyomásban szenvedő betegek ellátásában.
A sikeres fejlesztéshez a két monokomponensű referencia készítményhez mért bioekvivalencia elérése mellett meg kellett oldani az egymással nedves körülmények közt kölcsönhatásba lépő két hatóanyag stabilitását. Ehhez a cég egy közvetlen (száraz) préseléses technológiát fejlesztett ki és tökéletesen párazáró csomagolást alkalmazott.
Az innováció jelentősége, hogy a kifejlesztett készítmény a betegek számára kényelmes bevételi módot biztosít, mellyel javítja a betegek terápiás együttműködését. A jobb terápiás együttműködés és az ennek köszönhető megfelelő vérnyomáskontroll jelentős egészségnyereséggel jár (a kellően nem kezelt magasvérnyomás betegség szövődményeinek - pl. szívinfarktus, stroke, veseelégtelenség stb. - megelőzése), ezért ennek népegészségügyi jelentősége kiemelkedő. Csak Magyarországon 3,5 millió diagnosztizált magas vérnyomás betegségben szenvedő beteg van. A hazai adatok azt mutatják, hogy a magas vérnyomás betegségben szenvedők 60-70%-a nem éri el vérnyomás célértéket. A készítmény olyan hatóanyagokat tartalmaz egy tablettában, melyet közel 200 ezer beteg szed Magyarországon jelenleg két külön tablettában, és több millió a régióban.

Az innováció eredményei:
A készítmény 2014. decemberéig 17 országban került bevezetésre különböző márkaneveken, a következő években az Egis stratégia partnerség keretében további mintegy 50 országban tervezi forgalomba hozni a vállalat.
A 2014-es év végéig a 2011-es bevezetéstől számítva a készítmény összesen 2,2 milliárd Ft forgalmat ért el (IMS Dataview), a 2014-es évben 1,2 milliárd Ft bevételt hozott az Egis Gyógyszergyár Zrt. számára.
A forgalom mintegy 96%-a exportból származik, mely export 52%-a az EU-ba irányul.

Referenciák:
A készítmény terápiás hatásosságát és jó tolerálhatóságát mutatja a 2014-es évben a régiónkban, a készítménnyel kezelt több mint 61 ezer magasvérnyomás betegségben szenvedő beteg.
A magyar Doktorinfo adatbázisban, ezen fix kombinációs készítményt kapó betegek gyógyszeres kezelésének a hossza átlagosan 5,1 hónap volt, a 2014. január-december közötti időszakban. Ez az érték meghaladja az ugyanezen időszakban a hatóanyagokat két külön készítményként szedő betegek 3,2 hónapos kezelési hosszának az értékét.

A FÖLDMŰVELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM
2014. ÉVI KÖRNYEZETVÉDELMI INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

a MOL Nyrt. és a Strabag Általános Építő Kft. részesült a gumibitumen technológia és gumibitumennel épített aszfaltút fejlesztésért.

A MOL NyRt. egy integrált olaj- és petrolkémiai csoport, Magyarország legnagyobb társasága. A STRABAG az építőipar minden területén jelen van és meghatározó európai építőipari vállalatként az egész világra kiterjedően tevékenykedik, Közép- és Kelet-Európában több mint 500 helyszínen több mint 74.000 főt foglalkoztat.

Tömör leírás:
A MOL a Pannon Egyetemmel közösen fejlesztett ki egy új gyártástechnológiát és útépítési alapanyagot, a kémiailag stabilizált gumibitument. A termék és gyártástechnológia 2009-ben szabadalmi oltalmat nyert, a prototípus üzem a GOP által is támogatott projekt keretében 2012-ben valósult meg, az új termék 2013-ban került piacra. A gumibitumen gyártásához elhasznált gumiabroncsokból előállított gumiőrlemény is felhasználásra kerül, azaz a hulladék gumik környezetbarát és értékteremtő hasznosítása valósul meg. A MOL gumibitumen termékének felhasználásával gyártott aszfaltok és épített aszfaltutak minősége, tartóssága és forgalombiztonsága jelentősen felülmúlja a hagyományos bitumennel épített utakét. Új nyomvonalú út építésénél a Strabag alkalmazta először a MOL új termékét: a Villányt elkerülő 4,2 km hosszúságú út teljes aszfalt pályaszerkezetének építése gumibitumenes aszfalttal történt 2014-ben. A munkához 22 ezer tonna aszfaltot használt fel a Strabag, az ehhez szükséges gumibitumen gyártáshoz a MOL 22 ezer darab elhasznált személygépkocsi gumiabroncsból előállítható gumiőrleményt hasznosított.

Az innováció eredményei:
Új, szabadalmi védettséggel rendelkező exportképes termék és gyártástechnológia.
Az új termék minőségét és felhasználását szabályozó új hazai útügyi előírás kidolgozása.
Az új aszfalttípus és a felhasználásával megvalósult kiváló minőségű, új nyomvonalú aszfalt pályaszerkezet.
A gumibitumenes aszfaltút hagyományos aszfaltúthoz képest kb. 50%-kal hosszabb élettartama miatt kb. 30% fenntartási költség megtakarítás, továbbá energiafelhasználás és CO2 emisszió csökkenés érhető el az életciklusa alatt.
A MOL és a Strabag együttes árbevétele a 2014-ben végrehajtott villányi elkerülő út építési projekten 2,3 milliárd forint volt. A MOL új üzemének, teljes kapacitás kihasználtsága mellett, évente kb. 650-750 millió forint többlet árbevétel realizálható gumibitumen értékesítéssel.

Referenciák:
A MOL új terméke, a gumibitumen 2013-ban elnyerte a Magyar Minőség Háza Díjat, 2014-ben elnyerte a Környezetbarát Termék védjegy használati jogát.
2013-2014-ben számos, a kivitelezők és megrendelők által minden esetben pozitívan értékelt gumibitumenes aszfaltút építés történt.
Az új termék széleskörű alkalmazásának nemzetgazdasági jelentőségére hívta fel a figyelmet független szakmai értékelésében a KTI Közlekedéstudományi Intézet.

A FÖLDMŰVELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM
2014. ÉVI AGRÁR INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

a QuantisLabs Kft. részesült
a Szőlőőr rendszerért.

A 2005-ben alapított, agrártechnológiai területen tevékenykedő QuantisLabs Kft. magas színvonalú, speciális szőlővédelmi szenzorhálózatáról vált közismertté. A precíziós szőlészeti megoldásokat fejlesztő vállalkozás neves mezőgazdasági szereplőkből álló ügyfélkört épített ki, valamint jelentős hazai és nemzetközi elismerésekben részesült.

Tömör leírás:
A SmartVineyard™ / Szőlőőr innováció lényege, hogy intelligens adatfeldolgozás révén a területspecifikus adatok mérésével az adott területegységre vonatkozó, egyedi fertőzés-előrejelzéseket készít. Célja a szőlész növényvédelmi döntéseinek és munkálatainak megkönnyítése, valamint a vegyszerhasználat optimalizálása a pontos, mikroklimatikus viszonyokon alapuló előrejelzések és távolról elérhető szolgáltatások révén.
Az innováció része egy, a szőlőbe kitelepíthető hardver, és egy, a felhasználó által, Internet hozzáférés segítségével használható szoftver. A készülék az időjárási elemek precíz mérésére szolgáló szenzorokkal van ellátva. A mért adatok egy SIM kártya segítségével a központi rendszer felé kerülnek továbbításra. Az adatokból algoritmusok segítségével kalkulált szőlővédelmi előrejelzéseket, figyelmeztetéseket a végfelhasználó saját internetes fiókján keresztül kísérheti figyelemmel.

Az innováció eredménye:
Az innováció számos jelentős hazai pincészetnél, borászatnál került bevezetésre. SmartVineyard szenzorhálózat segíti a fertőzések elleni védekezést többek közt a Bock, Sauska, Gere, Royal Tokaji, Tokajicum pincészeteknél. A rendszer ma már több ezer hektáron segíti a kevesebb vegyszerfelhasználással történő biztonságosabb termelést (ügyfelek listája csatolva). A 2014-es év nettó árbevétele 50 777 000 Forint volt.
A hazai és nemzetközi ügyfeleink jelentősen tudták permetszer-felhasználásukat csökkenteni, hiszen a rendszer olyan pontos betegség-specifikus információkat biztosít a felhasználó számára, melyek figyelembevételével az éves vegyszer-kibocsátás optimalizálható/csökkenthető. Az innováció a végfelhasználókra gyakorolt hatása is pozitív, hiszen a technológiát használó borászatok kevesebb vegyszer felhasználásával tudnak egészségesebb szőlőt, minőségi bort termelni.
A 2014-es évben az Európai Bizottság a SmartVineyard / Szőlőőr rendszer több mint 1 millió eurós támogatása mellett döntött. A támogatás lehetőséget ad a rendszer további növénykultúrákra való adaptálására.

Referenciák:
Tokaj Hétszőlő: +36(47)352009
Kovács Nimród Pincészet: +36(36)537232
Pannonhalmi Apátság Pincészet: +36(96)570171
Az innováció a tavalyi év során számos díjban részesült:
- Intel Global Challenge, legjobb 8 projekt, 20 000 innováció közül
- Intel Business Challenge Europe 3. hely, 4000 innováció közül
- Cambridge-i Egyetem CUTEC startup verseny, legjobb 10 projekt
- Hónap Vállalkozása Díj (Nemzetgazdasági Minisztérium)

A NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM
2014. ÉVI INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. részesült
az univerzális forgóvázas darus jármű kifejlesztéséért.

Az üzem jogelődje 1949-ben alakult meg Jászkiséren, mint Mezőgazdasági Gépállomás. A nagygépes vasúti vágányszabályozás, gépjavítás-gépgyártás, alkatrészgyártás mellett meghatározó tevékenységgé vált a MÁV ZRt. által kezelt közforgalmú vasúti pályahálózaton a jól tervezhető karbantartási és felújítási tevékenység végzése.

Tömör leírás:
A vasúti pályakarbantartás területén felmerült egy nagysebességű (100 km/ó), univerzális vasúti munkagép szükségessége, amely megfelel a mai kor követelményeinek, és alkalmas pályafenntartási feladatok (bozótirtás, daruzás, hótolás, anyag- és személyszállítás, vontatás) elvégzésére. Ilyen jellegű géppel a MÁV még nem rendelkezett. Az igényt egy korszerű, Univerzális Forgóvázas Darus Jármű (UFDJ) kifejlesztésével tudták kielégíteni. A már átadott 4 db járművet önerőből készítették el a tervezéstől a gyártásig, a MÁV megrendelésére.
A jármű megfelel a jelenleg érvényben lévő legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is. Komoly feladat volt az EU-ban is újszerű fő egységek beépítése, működésük összehangolása. A fejlesztéssel lehetővé vált egy olyan egyedi jármű alaptípus megalkotása, mely a felépítmény módosításával további funkciókra (pl. vasút méréssel kapcsolatos feladatok, felsővezeték karbantartás) is alkalmas lehet. Külföldi érdeklődés is mutatkozik a vásárlásra. További 4 db jármű gyártására szerződéssel rendelkeznek a MÁV Zrt-vel.

Az innováció eredményei:
A járművekkel a MÁV megbízható, üzembiztos gépekhez jutott, melyekkel kiválthatta a korszerűtlen, elavult járműveit.
Az UFDJ-k dízel motorjai kielégítik a ma érvényes szennyezőanyag kibocsátási előírásokat, a 75/2005. (IX.29.) GKM-KvVM együttes rendelet szerinti III./B szabályozási lépcsőt. Az anyagrakodás gépesítésével növekedett a munkabiztonság.
Az elavult gépek 240-350 g/kWh fajlagos üzemanyag fogyasztásával ellentétben az új járművek 184 g/kWh-t fogyasztanak.
A pályafenntartási munkák rövidebb idő alatt végezhetők el, csökkennek a vágányzári idők. Megtakaríthatók a mozdony és teherkocsi bérlési költségek, a járművek önmaguk képesek rakodni és lerakodni.
A gyártás folyamata min. 15 fő részére biztosít folyamatos munkát, hazai beszállítói ipart is foglalkoztatva (forgóváz, alapanyagok).
A fűkaszálás, cserjeirtás, saját daruzás jelentős megtakarítást eredményez a külső vállalkozókkal való megoldással szemben.

Referenciák:
Jelenleg a MÁV Zrt. 4 db járműszerelvénnyel rendelkezik, és további 4 szerelvény leszállítására kötött a társasággal szerződést.

MAGYAR INNOVÁCIÓS SZÖVETSÉG
2014. ÉVI StartUp INNOVÁCIÓS DÍJÁBAN

a Synetiq Kft. részesült
a neuromarketing média kutatási technológia kifejlesztéséért.

A cég alapítói, Ottlik Dávid és Divák Ádám másfél éve kezdtek bele vállalkozásukba, azóta több nagy presztízsű díjat is elnyertek a Szilícium-völgytől Tel-Avivig.

Tömör leírás:
A magyar startup cég fejlesztése érzelmi kutatásokkal segíti a média tartalom gyártók munkáját. A reklámfilmekkel kapcsolatos egyik legfontosabb elvárás az, hogy hassanak a reménybeli fogyasztóra. Ennek mérése hagyományosan fókuszcsoportos és kérdőíves kutatások alapján történik, ezek azonban nem adnak teljes és pontos képet a filmek hatásmechanizmusáról és a fogyasztókon elért eredményekről.
A neuromarketing azonban az agyhullámok, a szemmozgás, a bőrfeszültség, a szív- és pulzusszám alakulása alapján másodpercre lebontva is képes képet adni a filmekről. Mérni lehet az érzelmi bevonódást, a figyelmet, az izgatottságot és akár az emlékezetességet is.
A Synetiq vizsgálatait a cég kísérleti pszichológus és médiakutató munkatársai tervezik meg, tesztalanyaik pedig olyan szenzorokat viselő emberek, akik a kutatásban otthonról, de - kiemelten bizalmas anyagok, például mozifilmek esetén - akár kontrollált laboratóriumi körülmények között vesznek részt.
A felmérés során a teszterek felhelyezik a szenzorokat (a mérések során használhatnak elektroenkefalográfot, bőrellenállás-mérőt, szívritmusmérőt, illetve akár szemmozgás-követőt is), majd megnézik a Synetiq által biztosított anyagokat. Az eredmények anonim módon a cég szervereire kerülnek, majd a kutatók statisztikai elemzések segítségével megválaszolják az ügyfelek kérdéseit.

Az innováció eredménye:
A Synetiq neuromarketing médiakutatási technológiájának segítségével a tartalomgyártók hatékonyabb tartalmakat állíthatnak elő, vagyis kideríthető, hogy melyik reklám kelt nagyobb hatást a nézőben, vagy melyik filmkocka ragadja meg jobban a figyelmüket. Technológiájukat már Európa-szerte használják reklám- és TV cégek (pl. Havas Media, Young&Rubicam).

Referenciák:
A helsinki Startup Sauna versenyen bekerültek a legjobb európai induló vállalkozások közé.
NGM Díj a sikeres vállalkozásokért (2015)
http://synetiq.net
Kiállítások, előadások: tel-avivi DLD konferencia (2014), How To Web konferencia, new yorki Northside Festival, Warc Next Generation Research, austini SXSW
A Day One Capital és egy amerikai üzleti angyal a befektetőik.

A 2014. ÉVBEN MEGVALÓSULT, KIEMELT ELISMERÉSBEN RÉSZESÍTETT, három SIKERES INNOVÁCIÓ ISMERTETÉSE

„Több területen is megjelenő innováció a Strauss Metal Kft.-nél
c. innováció
Megvalósító: Strauss Metal Kft. (Pécs)

Tömör leírás:
A cég családi vállalkozásból kinőtt, 100 %-ban magyar, 20 éves pécsi székhelyű középvállalkozás. Jelenleg hazánk vezető páncélszekrény-gyártója, több mint 500 féle saját fejlesztésű terméke került forgalomba. Ezek között vannak bútorszéfek, faliszéfek, banki széfek, fizetős automaták, tűzálló termékek, sőt páncélozott gépjárművek is.
A gyártáshoz ma már 110 fémipari gépük van, amelynek többsége CAD/CAM támogatású high-tech technikát képvisel. Ezeket folyamatosan fejlesztik tovább, jelenleg éppen egy 1,2 milliárd forintos fejlesztésből 720 millió forintnyit már megvalósítottak.

Az innováció eredménye:
A széles termékskála, a Közép-Európában is egyedülálló high-tech géppark, a folyamatos termékfejlesztés, a több mint 500 féle termék mind a Strauss Metal innovációját igazolja.
Angliai partnerükkel 2014-ben 1 millió font export-forgalmat értek el.

Referenciák:
Szigetvár és Vidéke Takarékszövetkezet, Magyar Posta Zrt., Magyar Államvasutak Zrt., Budapesti Közlekedési Központ Zrt., Észak-Zalai Víz- és Csatornamű Zrt., Mile Banktechnika Kft., BÁV Zrt., BAT - Pécsi Dohánygyár Kft., HC Linear Kft.
Viszonteladók: Széfek és fémszekrények Kft., Müller & Schmidt Kft., Széf '97 Kft., Garzon Bútor Kereskedelmi Kft., Vivex Trading d.o.o. (Szerbia), Decayeaux - DAD Ltd. (Franciaország), Loktec Security Group (Nagy-Britannia)
Termékeiket nem csak a magyar előírások szerint minősíttetik, hanem például EU VII-VIII-IX szintű európai páncéltermi minősítéssel is rendelkeznek.
Háromszor elnyerték az "Év biztonságtechnikai Terméke" kitüntetést, Stauss János elnyerte a 2013-as "Év vállalkozója" Díjat.
A Pécsi Egyetem első partnerei a duálisszakember-képzésben.

"Instant Clean"/"Gyors takarítás"
c. innováció
Megvalósító: Electrolux Lehel Kft. (Jászberény)

Tömör leírás:
2014. augusztus 28-án gyártották a 10 milliomodik Ergorapido terméket Magyarországon, az Electrolux Lehel Kft. jászberényi Porszívógyárban.
Az Ergorapido egy merész ötlet, amelyből mára globálisan ismert és közkedvelt ikonikus termék lett. Az Electrolux fogyasztói kutatásából kiderült, hogy Európában a férfiak 49, míg a nők 52 százaléka időhiánnyal küzd és ez a porszívózással szembeni követelményeiket is megváltoztatta. Sokan előnyben részesítik a gyors porszívózást az alapos takarítással szemben, sőt a nők 70 százaléka azt vallja, inkább minden nap takarítana egy kicsit, mintsem hetente egyszer órákon át. A gyors takarítás jobban beleillik a hétköznapjainkba.
A termék intuitív funkcióival új alapokra helyezte a házimunkát.

Az innováció eredménye:
A termék kifejlesztésével az Electrolux gyakorlatilag egy új termékkategóriát alkotott. Az Electrolux volt az első, aki "levágta a vezetéket" a porszívókról, megalkotva egy olyan könnyű és számos kényelmi funkcióval rendelkező, felhasználóbarát akkumulátoros porszívót, amely végigsöpört a világon az elmúlt 10 évben és meghonosította a "gyors takarítás" termékkategóriát.
2014-ben jelent meg a legújabb, harmadik generáció. Attraktív, modern dizájnjával a lakások dísze lett. Kiváló takarítási hatékonyságával és számos innovatív, szabadalmaztatott technikai megoldásával a vásárlók egyik legkedveltebb és legkeresettebb modellje lett.
Az Electrolux Lehel Kft. Porszívógyárának éves árbevétele mintegy 3 milliárd Ft-tal, kb. 10%-kal növekedett a tavalyi évhez képest a 2014-ben sikeresen bevezetett harmadik generációs Ergorapidonak köszönhetően. A termék gyártását az Electrolux Kínából hozta Magyarországra. A gyár nyeresége ezzel egyidejűleg 15%-kal emelkedett 2013-hoz viszonyítva.

Referenciák:
Több mint 10 millió db eladott Ergorapido a világ 70 országában, ebből közel 1,5 millió darab 2014-ben. Fejlesztéshez kapcsolódó szabadalmak és elnyert díjak. Sajtóhírek, videók, vásárlói vélemények.

"K'enni jó" zöldségkrém termékcsalád
c. innováció
Megvalósító: Univer Product Termelő és Kereskedelmi Zrt. (Kecskemét)

Tömör leírás:
Az Univer K'enni Jó termékcsalád egy pirítósra, kenyérre kenhető zöldségkrém (pástétom) család, mely 5 ízből áll (paprikás-, erős paprikás-, babos zöldségkrém, majonézes padlizsánkrém és majonézes brokkolikrém). A termékkoncepció a Kárpát-medencében tradicionálisnak számító élelmiszereken alapul (zakuszka, egyéb zöldségkrémek); azoknak modern technológiával és csomagolással, speciálisan, a lehető legmagasabb bioaktív komponens tartalom érdekében válogatott alapanyagokból, kíméletes feldolgozási technológiával előállított változata. A termékcsalád tartósítószert, ízfokozót nem tartalmaz. A "K'enni Jó" termékek műanyag tégelyben, hűtőláncban kerülnek forgalomba. A termékcsalád kifejlesztését széles körű fogyasztói kutatások alapozták meg, illetve kísérték végig. A bioaktív komponensek rendszeres fogyasztás során történő felszívódását és hatását pedig humán klinikai vizsgálattal támasztották alá.

Az innováció eredménye:
Egy táplálkozás-élettanilag értékes komponenseket koncentráltan és komplex módon tartalmazó, humán vizsgálatban is igazolt, kommunikálható értékekkel rendelkező, új, zöldség alapú termékcsalád kifejlesztése és sikeres piaci bevezetése.
Az Univer K'enni Jó termékcsalád 2014 március végén jelent meg a magyar piacon, a szupermarket kategóriában vezető Spar hálózatban, melyben listázottsága félévkor vált teljessé. Év végéig 259.000 db-ot vásároltak belőle a fogyasztók, mely 42 millió Ft-ot meghaladó árbevétel-többletet eredményezett. Ez a tervezett volumen több, mint duplája, és a magyar piacon ilyen jellegű új élelmiszer termék tekintetében számottevő mennyiség.
Az elért forgalom a termékkategória fejlődését eredményezte, nem pedig meglévő termékek ún. kannibalizációját; az egészségtudatos táplálkozást célul tűző fogyasztók számára pedig a kínálat bővítését. A múlt év sikereire alapozva 2015 elejétől fokozatosan bővült/bővül a K'enni Jó termékcsaládot forgalmazó kereskedelmi láncok köre.

Referenciák:
A szakmai körök pozitív véleményét két, a közelmúltban kapott elismerés fémjelzi: "Quality Innovation of the Year 2014" Elismerő Oklevél, Szakály Sándor Innovációs Díj 2014.
Szakmai konferenciák, rendezvények
Tudományos publikációk
Kiadvány

Készítette: VISUALIA