2013. november 14. A MISZ véleménye az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Programról (EFOP)
Részletek
2013. november 14. A MISZ véleménye a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) 3.0 verziójáról
Részletek
2013. október 17. A MISZ véleménye a Komplex vállalati technológia-fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára (KMOP-2013-1.2.1/B) c. pályázatról
Részletek
2013. október 4. A MISZ észrevételei a Tudománypolitikai Stratégia (2014-2020) elfogadásáról szóló előterjesztésről Részletek
2013. szeptember 4. A MISZ sajtóközleménye: Egyetértés alakult ki a "Technológiai start-up ökoszisztéma építés" tárgyú pályázattal kapcsolatban Részletek
2013. augusztus 21. A MISZ sajtóközleménye a "Technológiai start-up ökoszisztéma építés" tárgyú kiírással kapcsolatban Letöltés
2013. augusztus 15. A MISZ véleménye a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP), illetve a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programról (VEKOP)
GINOP Letöltés .xlsx VEKOP Letöltés .xlsx
2013. augusztus 14. A MISZ véleménye az "Egészségügyi ágazati szakpolitikai stratégia: Egészséges Magyarország 2014-2020, Egészségügyi Kutatás, Fejlesztés és Innováció fejezet" 2013. júliusi vázlatáról Részletek
2013. július 31. A MISZ állásfoglalása a "Technológiai start-up ökoszisztéma építés" tárgyú pályázat újragondolásának szükségességéről Letöltés NIH válasza Letöltés
2013. június 17. Egészségügyi KFI stratégiai tervdokumentum (kérdőív-válaszok) Letöltés
2013. május 31. Kis- és középvállalkozások stratégiája 2014-2020 Részletek Kis- és középvállalkozások stratégiája 2014-2020
2013. április 16. Vélemény a Nemzeti Kutatás-fejlesztési és Innovációs Stratégia (2013-2020) elfogadásáról készült előterjesztés tervezetéről Részletek
2013. április 4. Vélemény a "Közép-Magyarország intelligens innovációs szakosodási stratégiája 2014-2020" c. tervezetről Részletek
2013. április 2. Dr. Harangozó István, regionális igazgató: Észrevételek az Észak-alföldi régió Intelligens Szakosodási Stratégiája tervezetéhez Részletek
2013. április 2. Budavári László, regionális igazgató: Vélemény a "RIS3 Intelligens Szakosodás Stratégia a Nyugat-dunántúli régióban" egyeztetési változathoz Részletek
2013. január 31. Vélemény a Jedlik-tervről (Nemzeti stratégia a szellemi tulajdon védelmére, 2013-2016) Részletek
A Magyar Innovációs Szövetség véleménye
a Komplex vállalati technológia-fejlesztés mikro-, kis- és középvállalkozások számára (KMOP-2013-1.2.1/B) c. pályázatról
A.1. A pályázati kiírás célja
A belső fejlesztések c. felsorolásnál jó lenne, ha a LEAN témakört is fel lehetne venni a támogatott tevékenységek közé. Ekkor célként a hatékony gyártást is meg lehetne fogalmazni ugyanezen fejezetben.
A.4. Támogatás mértéke
A támogatás mértékét nem javasoljuk megkülönböztetni 50%, ill. 40% mértékben a vállalkozásokat illetően. Azt javasoljuk, hogy a támogatás mértéke 40% legyen egységesen.
B.3. Pályázó gazdálkodására vonatkozó feltételek
A b) pont kizárja az éppen felfutóban lévő KKV-kat, fölöslegesen.
C.1. Támogatható tevékenységek köre
A b) ponthoz kellene felvenni a LEAN-t egy új, ao) pontba.
A szakasz végén hivatkozás van a C.1. aa) és ac) pontban szereplő tevékenységek támogatására, azonban ilyen pontjai nincsenek a pályázati kiírásnak.
C.9. Egyéb korlátozások a projekt tartalmával kapcsolatban
Nincs meghatározva egzaktul, hogy mit jelent a reális és takarékos költségvetés, és így szubjektív döntésekre adhat okot.
F.1.2. Kiválasztási kritériumok
A ”Pályázó adataira” vonatkozó táblázat 3-as pontjánál az üzemi eredmény van arányba állítva az utolsó lezárt év mérlegfőösszegével. Ez teljesen irreális. A mérleg főösszegre sosem vonatkoztatunk üzemi eredményt, mert torz következtetéseket és össze-hasonlításokat tesz lehetővé. Javasoljuk átgondolni a táblázat 3. pontját. Maximális pont akkor járna pl., ha egy 400 milliós üzemi eredményt kb. 1 milliárd mérlegfőösszeggel állítanánk arányba. Az 1 milliárd mérlegfőösszeg pedig mindössze 4-500 milliós árbevétel esetén is összeállhat, hiszen a mérlegfőösszegben hitelek, támogatások és sok más is szerepelhet. Teljesen szokatlan, irreális és nem közgazdasági alapú ez a megközelítés.