2012. december 19. Vélemény az ipari parkokról szóló 297/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról c. előterjesztés tervezetéről
Részletek
2012. december 4. A MISZ véleménye a BEFEKTETÉS A JÖVŐBE Nemzeti Kutatás-fejlesztési és Innovációs Stratégia 2020 társadalmi konzultációra készített tervezetéről
Részletek
2012. november 29. A MISZ észrevétele az EMMI által kezdeményezett "A felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendelet" tervezetéről
Részletek
2012. október 24. A MISZ véleménye az emberi erőforrások minisztere által adományozható elismerésekről szóló EMMI rendelet tervezetéről
Részletek
2012. október 17. A MISZ levele az NFÜ-höz a tanácsadó szervezetek akkreditációjával kapcsolatban
Részletek NFÜ válasza
Részletek
2012. szeptember 19. Vélemény a "Kormány környezetpolitikai teljesítményének félidei civil értékelése" című anyagnak, a Környezet- és Természetvédelmi Helyettes Államtitkárság által adott válaszának innovációs részéről
Részletek
2012. augusztus 3. A MISZ véleménye "A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával (DAOP-1.3.1, ÉAOP-1.1.3, ÉMOP-1.3.1, NYDOP-1.1.1/C)" című, NFÜ által kiírt, pályázati felhívás tervezetéről
Részletek
2012. június 28. A MISZ levele a Miniszterelnöknek az NKITT-tel kapcsolatban
Részletek
2012. június 12. A MISZ véleménye a "Kutatás-fejlesztési Minősítési Eljárás
Módszertani Útmutatójának" tervezetéről (2012. május)
Részletek SZTNH válasza Részletek
2012. június 7. A MISZ válaszai az NGM által, a KFI stratégia kialakításával kapcsolatosan feltett kérdésekre
Részletek
2012. június 7. Nyilatkozat - Magyar Műszaki Értelmiség Napja 2012 Részletek
2012. május 24. A MISZ észrevételei Magyarország új, jövedelemadókat (és számos esetben vagyonadókat is) érintő nemzetközi egyezménykötési gyakorlatával kapcsolatosan Részletek
2012. május 4. A MISZ észrevételei a "K+F+I ernyőprojektek támogatása (GOP-2012-1.3.1/E)" c.
pályázat tervezetéhez Részletek NFÜ válasza Letöltés
2012. április 27. Vélemény az "Innovációs és technológiai parkok, valamint fejlesztési központok támogatása (GOP-2012-1.2.1./B)" c. pályázati anyagról Részletek
2012. április 24. Vélemény a K+F, ill. munkahelyi képzés pályázatokról
Részletek NFÜ válasza Letöltés
2012. április 13. The remarks of the Hungarian Association for Innovation about the document entitled "BIAC Thought Starter, Innovation and Development"
Részletek
2012. április 12. A MISZ észrevételei az "Új Polgári Törvénykönyv a Kodifikációs Főbizottság javaslata 2012" c. tervezetről Részletek
2012. február 24. A MISZ véleménye a Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja (TÁMOP-4.2.3.-12/1/KONV) c. pályázattervről
Részletek
2012. január 27. A MISZ véleménye, ill. javaslatai az NKITT 2012. január 24-i ülésére előterjesztett "Javaslat a 2012. évi vállalati K+F pályázati programportfólióra" c. anyaghoz
Részletek
2012. január 27. A MISZ véleménye a Gazdaságfejlesztési Operatív Program "Beszállítói programok" tárgyú pályázati felhívásról (Kódszám: GOP-2012-1.3.1/E) Részletek
2012. január 27. A MISZ véleménye az Új Széchenyi Kockázati Tőkeprogramok - Magvető és Növekedési Alap pályázati dokumentációiról Részletek
2012. január 25. A MISZ elnökségének állásfoglalása a regionális innovációs rendszerről Részletek
2012. január 19. A MISZ véleménye a 2012. évi K+F programportfólió c. NGM munkaanyagról Részletek
A MISZ levele az NFÜ-höz a tanácsadó szervezetek akkreditációjával kapcsolatban
H. Kovács Judit, főosztályvezető, IH vezető
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Regionális Fejlesztési Operatív Programok Irányító Hatósága
Tisztelt Főosztályvezető Asszony!
Mai telefon-beszélgetésünkben jelzett problémát az alábbiakban részletezzük:
A "Vállalati tanácsadás és A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával" című pályázati konstrukció esetében két feltétel esetében találunk problémát a felhívás C3.1 pontjában:
- "6. Innovációs referencia: A tanácsadó szervezet az akkreditálandó tanácsadási szakterületen legalább 3 megfelelő, az adott régióból származó referenciával rendelkezik."
Az NFÜ felé feltettük a kérdést az "adott régióból származó referencia" kifejezés pontosítására vonatkozóan. Az alábbi választ kaptuk:
A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával valóban nem tartalmaz olyan kitételt a felhívásban, hogy mely régióban kell lennie a projektmentorként igénybevett cég székhelyének vagy telephelyének, viszont arra vonatkozóan tartalmaz feltételt, hogy a projektnek a régióban kell megvalósulnia, amely ezen projektek kapcsán kiemelt fontossággal bír. A régióban történő megfelelő megvalósulás egyik előfeltétele, hogy az igénybevett szakértő ismerje a regionális adottságokat, regionálisan valóban megvalósítható innovatív projektek jöjjenek létre. Ezért elvárás, hogy az "A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával" című pályázatban a kedvezményezettek beszállítóiként megjelenő akkreditált szakértők is az adott régióban releváns tapasztalattal rendelkezzenek. A vállalati tanácsadás program keretében országos lista jön létre, azonban "A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával" című felhívás esetében nem így van.
Véleményünk szerint azonban Magyarországon belül ilyen jellegű regionális különbségek nem tapasztalhatóak, egy pl. a dél-alföldi régióban megvalósuló innovációs projekt regionális adottságaiban nem sokban különbözik egy, pl. az észak-alföldi régióban megvalósuló innovációs projekttől. Így, amennyiben egy szervezet számos referenciával rendelkezik az innováció menedzsment területén egy adott régión belül, nem jelenti azt, hogy a többi magyarországi régióban megvalósuló innovációs projektek menedzselésére alkalmatlan lenne.
- "8. Minősítés: Az akkreditációs kérelem beadását megelőző két üzleti év valamelyikében, de preferáltan a legutolsóban innovációs excellence"
A pályázati felhívás C4.2 pontja értelmében a fentiek az EFQM minősítés meglétét takarják. A Magyarországon tevékenykedő, innováció menedzsmenttel foglalkozó szervezetek többsége nem rendelkezik ilyen irányú minősítéssel, így ez a pályázati feltétel olyan megkötést jelent, amivel az akkreditációra pályázni kívánó tanácsadó szervezetek nem tudnak rövid távon megbirkózni. Ez a tény nagy mértékben leszűkíti azoknak az innováció menedzsment cégeknek a számát, akik ebben a pályázatban megjelenhetnek szolgáltatóként. Úgy véljük, hogy a minősítés megléte indokolatlan előny kikötését jelenti, illetve a piacra lépést indokolatlanul akadályozza, továbbá a versenytársak számára indokolatlanul hátrányos piaci helyzetet teremt.
A fenteken kívül problémaként érzékeljük, hogy a 13. Innováció menedzsment szakterület esetében az akkreditációs pályázatok benyújtása 2012.09.17 és 2012.12.31. között lehetséges, azonban a bizonyos szakterületeken már akkreditált tanácsadó szervezetek számára az akkreditáció módosításának, aktualizálásának lehetősége a mai napig nem áll rendelkezésre. Így annak a tanácsadó szervezetnek, amely a korábbi felhívás keretében már akkreditálta magát bizonyos szakterületeken, a mostani felhívás keretében nem áll módjában az akkreditáció kiterjesztése az innováció menedzsment szakterületre, így indokolatlan hátrányba kerül a többi, akkreditációval még nem rendelkező tanácsadó szervezettel szemben (amely gond nélkül tud pályázni az akkreditációra az összes rendelkezésre álló szakterületen).
Kérésünk, hogy a regionális területi korlátozást, illetve az "innovációs excellence" minősítés meglétét az akkreditációs pályázatból törölni, ill. opcionális feltételnek átminősíteni szíveskedjenek.
Budapest, 2012. október 17.
Válaszát előre is köszönve, tisztelettel
dr. Antos László, ügyvezető igazgató