Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
utolsó frissítés: 2012-03-01
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2024 | 2023 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2012. december 19.
Vélemény az ipari parkokról szóló 297/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról c. előterjesztés tervezetéről
Részletek

2012. december 4.
A MISZ véleménye a BEFEKTETÉS A JÖVŐBE Nemzeti Kutatás-fejlesztési és Innovációs Stratégia 2020 társadalmi konzultációra készített tervezetéről
Részletek

2012. november 29.
A MISZ észrevétele az EMMI által kezdeményezett "A felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendelet" tervezetéről
Részletek

2012. október 24.
A MISZ véleménye az emberi erőforrások minisztere által adományozható elismerésekről szóló EMMI rendelet tervezetéről
Részletek

2012. október 17.
A MISZ levele az NFÜ-höz a tanácsadó szervezetek akkreditációjával kapcsolatban
Részletek
NFÜ válasza
Részletek

2012. szeptember 19.
Vélemény a "Kormány környezetpolitikai teljesítményének félidei civil értékelése" című anyagnak, a Környezet- és Természetvédelmi Helyettes Államtitkárság által adott válaszának innovációs részéről
Részletek

2012. augusztus 3.
A MISZ véleménye "A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával (DAOP-1.3.1, ÉAOP-1.1.3, ÉMOP-1.3.1, NYDOP-1.1.1/C)" című, NFÜ által kiírt, pályázati felhívás tervezetéről
Részletek

2012. június 28.
A MISZ levele a Miniszterelnöknek az NKITT-tel kapcsolatban
Részletek

2012. június 12.
A MISZ véleménye a "Kutatás-fejlesztési Minősítési Eljárás Módszertani Útmutatójának" tervezetéről (2012. május)
Részletek
SZTNH válasza
Részletek

2012. június 7.
A MISZ válaszai az NGM által, a KFI stratégia kialakításával kapcsolatosan feltett kérdésekre
Részletek

2012. június 7.
Nyilatkozat - Magyar Műszaki Értelmiség Napja 2012
Részletek

2012. május 24.
A MISZ észrevételei Magyarország új, jövedelemadókat (és számos esetben vagyonadókat is) érintő nemzetközi egyezménykötési gyakorlatával kapcsolatosan
Részletek

2012. május 4.
A MISZ észrevételei a "K+F+I ernyőprojektek támogatása (GOP-2012-1.3.1/E)" c. pályázat tervezetéhez
Részletek
NFÜ válasza
Letöltés

2012. április 27.
Vélemény az "Innovációs és technológiai parkok, valamint fejlesztési központok támogatása (GOP-2012-1.2.1./B)" c. pályázati anyagról
Részletek

2012. április 24.
Vélemény a K+F, ill. munkahelyi képzés pályázatokról
Részletek
NFÜ válasza
Letöltés

2012. április 13.
The remarks of the Hungarian Association for Innovation about the document entitled "BIAC Thought Starter, Innovation and Development"
Részletek

2012. április 12.
A MISZ észrevételei az "Új Polgári Törvénykönyv a Kodifikációs Főbizottság javaslata 2012" c. tervezetről
Részletek

2012. február 24.
A MISZ véleménye a Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja (TÁMOP-4.2.3.-12/1/KONV) c. pályázattervről
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye, ill. javaslatai az NKITT 2012. január 24-i ülésére előterjesztett "Javaslat a 2012. évi vállalati K+F pályázati programportfólióra" c. anyaghoz
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye a Gazdaságfejlesztési Operatív Program "Beszállítói programok" tárgyú pályázati felhívásról (Kódszám: GOP-2012-1.3.1/E)
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye az Új Széchenyi Kockázati Tőkeprogramok - Magvető és Növekedési Alap pályázati dokumentációiról
Részletek

2012. január 25.
A MISZ elnökségének állásfoglalása a regionális innovációs rendszerről
Részletek

2012. január 19.
A MISZ véleménye a 2012. évi K+F programportfólió c. NGM munkaanyagról
Részletek

A Magyar Innovációs Szövetség véleménye a Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja (TÁMOP-4.2.3.-12/1/KONV) c. pályázattervről

A pályázati kiírás tervezete túlzott adminisztrációs elvárásokat tartalmaz. Ugyanis több olyan feltételt és szabályt tartalmaznak az anyagok, melyeket az elbíráló nem tud/nem tudhat értékelni, viszont jelentősen növelik a bürokráciát és a pályázat terjedelmét: pl. a B14. sz. melléklet irányelvei, bár önmagukban ésszerűek és jogosak lehetnek, előírják, hogy igazolni kell a legjobb árakat stb.

A kiírás céljai egyértelműen támogatandók, de nem garantált, hogy ebből valóban hasznos, gyakorlatban is látható dolgok születnek, pl. "I. Projekt Előkészítés" fejezet alapján rengeteg adminisztratív feladatra adna támogatást a pályázat, miközben nincs gyakorlati haszonnal, konkrét program lebonyolításával járó elvárás. Egy másik kiragadott példa: "Kommunikációs stratégia és cselekvési program készítése a tudományos eredmények megismertetésére a tudományos kutatást, fejlesztést végző felsőoktatási intézményekben." - az ilyen fejezet címek alatt nem látszik, hol és mi a gyakorlati haszon.

Persze vannak jó példák is, ezek arányát kellene növelni, pl. a "2. Önszerveződő és önkéntes részvételen alapuló tudományos tevékenységhez kapcsolódó kezdeményezések támogatása."

Miközben a pályázati célokkal a tudományos, műszaki vívmányokat akarják népszerűsíteni, a "Pályázat beadása" c. fejezet egyes részei szerint kifejezetten papír alapon kell benyújtani pályázati anyagokat.

A "Költségvetés.xls" rész láthatóan egy üzleti terv szerkezetét kéri számon a pályázóktól. Ezért valószínűleg egyes esetekben sok értelmetlen táblázattal, sorral találkozik majd az elbíráló. Érdemes megfontolni egy egyszerűsített üzleti terv (költség-elszámolási terv) bekérést, azzal, hogy a konkrét elszámolást az itt közölt részletességgel kérjék számon.

Értelmetlen mellékletek vannak közzétéve, pl. B18. Dokumentum Mátrix egyik sora: "Üzembe-helyezéshez szükséges okmányok (pl. műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv(ek)+jelenléti ív(ek), és megvalósulási, átadási terv)" - mi köze ennek a pályázathoz?

Összefoglalva: a pályázat céljai fontosak és értelmesek, de ésszerűen kezelhetőeknek, felelősséggel betarthatóaknak kellene lenniük a kiíró feltételeinek. Maga a kiírás is javítható lenne, ha egyszerűbb, konkrétabb és a gyakorlati célokat bemutató/számon kérhető feladatokra koncentrálna.
Készítette: VISUALIA