Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
utolsó frissítés: 2012-01-28
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2024 | 2023 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2012. december 19.
Vélemény az ipari parkokról szóló 297/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról c. előterjesztés tervezetéről
Részletek

2012. december 4.
A MISZ véleménye a BEFEKTETÉS A JÖVŐBE Nemzeti Kutatás-fejlesztési és Innovációs Stratégia 2020 társadalmi konzultációra készített tervezetéről
Részletek

2012. november 29.
A MISZ észrevétele az EMMI által kezdeményezett "A felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendelet" tervezetéről
Részletek

2012. október 24.
A MISZ véleménye az emberi erőforrások minisztere által adományozható elismerésekről szóló EMMI rendelet tervezetéről
Részletek

2012. október 17.
A MISZ levele az NFÜ-höz a tanácsadó szervezetek akkreditációjával kapcsolatban
Részletek
NFÜ válasza
Részletek

2012. szeptember 19.
Vélemény a "Kormány környezetpolitikai teljesítményének félidei civil értékelése" című anyagnak, a Környezet- és Természetvédelmi Helyettes Államtitkárság által adott válaszának innovációs részéről
Részletek

2012. augusztus 3.
A MISZ véleménye "A régió innovációs potenciáljának fejlesztése innovatív start-up cégek létrehozásával (DAOP-1.3.1, ÉAOP-1.1.3, ÉMOP-1.3.1, NYDOP-1.1.1/C)" című, NFÜ által kiírt, pályázati felhívás tervezetéről
Részletek

2012. június 28.
A MISZ levele a Miniszterelnöknek az NKITT-tel kapcsolatban
Részletek

2012. június 12.
A MISZ véleménye a "Kutatás-fejlesztési Minősítési Eljárás Módszertani Útmutatójának" tervezetéről (2012. május)
Részletek
SZTNH válasza
Részletek

2012. június 7.
A MISZ válaszai az NGM által, a KFI stratégia kialakításával kapcsolatosan feltett kérdésekre
Részletek

2012. június 7.
Nyilatkozat - Magyar Műszaki Értelmiség Napja 2012
Részletek

2012. május 24.
A MISZ észrevételei Magyarország új, jövedelemadókat (és számos esetben vagyonadókat is) érintő nemzetközi egyezménykötési gyakorlatával kapcsolatosan
Részletek

2012. május 4.
A MISZ észrevételei a "K+F+I ernyőprojektek támogatása (GOP-2012-1.3.1/E)" c. pályázat tervezetéhez
Részletek
NFÜ válasza
Letöltés

2012. április 27.
Vélemény az "Innovációs és technológiai parkok, valamint fejlesztési központok támogatása (GOP-2012-1.2.1./B)" c. pályázati anyagról
Részletek

2012. április 24.
Vélemény a K+F, ill. munkahelyi képzés pályázatokról
Részletek
NFÜ válasza
Letöltés

2012. április 13.
The remarks of the Hungarian Association for Innovation about the document entitled "BIAC Thought Starter, Innovation and Development"
Részletek

2012. április 12.
A MISZ észrevételei az "Új Polgári Törvénykönyv a Kodifikációs Főbizottság javaslata 2012" c. tervezetről
Részletek

2012. február 24.
A MISZ véleménye a Tudományos eredmények elismerése és disszeminációja (TÁMOP-4.2.3.-12/1/KONV) c. pályázattervről
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye, ill. javaslatai az NKITT 2012. január 24-i ülésére előterjesztett "Javaslat a 2012. évi vállalati K+F pályázati programportfólióra" c. anyaghoz
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye a Gazdaságfejlesztési Operatív Program "Beszállítói programok" tárgyú pályázati felhívásról (Kódszám: GOP-2012-1.3.1/E)
Részletek

2012. január 27.
A MISZ véleménye az Új Széchenyi Kockázati Tőkeprogramok - Magvető és Növekedési Alap pályázati dokumentációiról
Részletek

2012. január 25.
A MISZ elnökségének állásfoglalása a regionális innovációs rendszerről
Részletek

2012. január 19.
A MISZ véleménye a 2012. évi K+F programportfólió c. NGM munkaanyagról
Részletek

A Magyar Innovációs Szövetség véleménye a Gazdaságfejlesztési Operatív Program "Beszállítói programok" tárgyú pályázati felhívásról (Kódszám: GOP-2012-1.3.1/E)

Általános észrevételek

A pályázat célkitűzése helyes és támogatandó, de csak jelenleg is beszállítói tevékenységre specializálódott cégek fejlődését szolgálja, a beszállító iparágban most induló KKV-kat nem. (A pontozási szempontokat figyelembe véve, egy sikeres középvállalkozás pl. az értékelés során 28 ponttal indulna a 100-ból, feltételezve, hogy minden szubjektív értékelésre 100%-os értékelést kap.) Nagy szükség volna ugyanakkor az új beszállítók első lépéseinek a támogatására, ezért javasoljuk a pontozási szempontok átgondolását, tekintettel arra, hogy minimum 70 pontot el kell érni.

Javasoljuk továbbá, hogy a kockázati tőkét bevállaló és biztosítani tudó vállalkozások, a potenciális pályázókkal szemben támasztott kötelező vállalások nélkül is, pályázhassanak. Olyan vállalkozás, amelybe megéri tőkét belefektetni egy-egy fejlesztés kapcsán, válhasson jogosulttá a pályázásra anélkül, hogy a kötelező vállalásokat teljesítenie kellene.

Részletes észrevételek

1. o.
A pályázati kiírás első oldalán szereplő beszállítói fogalom meghatározásában hiányát érezzük azon cégek feltüntetésének, amelyek a "gyártó eszközbe szállítanak be". Szeretnénk, ha egyértelműen rájuk is gondolnának a kiírás készítői, és szerepelnének a fogalom meghatározásában.

3. o.
Az "Elismert Magyar Beszállító" tanúsítvány megszerzéséről és a Prémium támogatás odaítéléséről meglehetősen szubjektív megfogalmazás készült, ezért nem egyértelmű, hogy ezeket mely vállalatok tudják megkapni, és ehhez mit jelent a "kiemelkedően jól teljesít" megfogalmazás. Nem derül ki világosan a Beszállítói Prémium Programról, hogy ez bizonyos akkreditáció vagy akkreditációs folyamat része-e? Javasoljuk ennek tisztázását és pontosabb megfogalmazását.

3. o.
A pályázati kiírás tervezetében szereplő minimum és maximum támogatási összeg megfelelő, teljesen a tervezett támogatható tevékenységekhez illeszkedő, reális forintbeli ráfordítás.

4. o.
Javasoljuk a kötelező vállalások enyhítését:
- jelen gazdasági helyzetben igen nehéznek mondható egy bázislétszám következő 2 üzleti évben való tartása, hiszen egy beszállító létszáma leginkább a vevőkör növekedéséhez és csökkenéséhez igazodik, ezért javasoljuk, hogy egy maximum 15%-os csökkenés legyen megengedett;
- amennyiben a beszállító az évek során leszállítja ugyanazon naturáliát, de ezzel nem növekszik az árbevétele, ne kérjék rajta számon a következő 2 üzleti évben az árbevételének növekedését.

6. o.
A pályázókra vonatkozó adminisztratív feltételek közül főleg a B.2. c) és d) pontban szereplők túlzóak, talán nem is mind szükségesek egy-egy pályázat megvalósításához, ezek megléte inkább kellemnek, mint kötelezettségnek kellene, hogy legyen.

6. o.
Erősen korlátozza a potenciális résztvevők számát a B.3 a) pontban az előírt 5 teljes lezárt üzleti év. Egy dinamikusan növekvő vállalkozás, egy sikeres lezárt üzleti évvel is szerezhessen jogosultságot a pályázati részvételhez, és próbálhasson sikeres beszállítóvá válni.

7. o.
Jelen pályázathoz kapcsolódó, a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) 2.1.3 által nyújtott kiegészítő pályázati lehetőség valóban nagyon jó lehetőség a pályázó beszállítók számára. Fontos lenne azonban felhívni a figyelmet arra, hogy ez a lehetőség kizárólag a KKV-knak áll rendelkezésre és a 250 és 500 közötti, már nagyvállalati kategóriába eső pályázók számára nem. Másik lehetőség, hogy kibővítik a TÁMOP pályázati kiírásban a pályázók körét ezen vállalatok számára is.
Egyszerűsítené a lehetőségeket, ha jelen pályázati kiírás elszámolható költségei között szerepelne a kapcsolódó oktatás, képzés, természetesen valamilyen mértékű belső arány megtartásával.

10. o.
Egy kisebb, pl. 50 fő - de különösen a 10 fő - alatt foglalkoztató beszállítói cég számára nagyban megnehezítik a pályázási esélyeket az esélyegyenlőségi és fenntarthatósági szempontok. A horizontális szempontok közül főként az esélyegyenlőségi követelmények teljesítése lehet nehéz, javasoljuk ezen feltételek nem kötelező, csak plusz pontokért tehető vállalás feltüntetését.

13. o.
A pályázatkezelési fejezet elolvasását követően nem vettünk észre különösebb könnyítő intézkedéseket, még mindig túl bürokratikusnak és nehézkesnek ítéljük. Javasoljuk ennek enyhítését.

Budapest, 2012. január 27.
Készítette: VISUALIA