2011. december 28. Vélemény a "Magyar Növekedési Terv" c. konzultációs anyagról Részletek Magyar növekedési terv (konzultációs anyag) Letöltés
2011. december 19. INNOVÁCIÓ - NÖVEKEDÉS Részletek
2011. november 30. A MISZ véleménye
"A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap pályázatai 2012-ben" c., NGM által készített anyaghoz Részletek
2011. november 30. A MISZ észrevételei "A fenntarthatóság felé való átmenet nemzeti koncepciója"
c. tervezetről Részletek Koncepció Letöltés (.pdf)
2011. november 18. A MISZ észrevételei "A Nemzetközi közreműködéssel megvalósuló alap- és célzott alapkutatási projektek támogatása (TÁMOP 4.2.2.A-11/1/KONV)" című pályázati felhíváshoz Részletek Pályázati útmutató Letöltés (.pdf) Az NFÜ válasza Letöltés (.pdf)
2011. október 24. A MISZ nyílt levele az országgyűlési képviselőknek Részletek
2011. október 18. A MISZ véleménye az Ipari Parkokról szóló, a Kormány részére készített előterjesztésről Részletek
2011. október 3. A MISZ véleménye "A K+F tevékenységet ösztönző adórendszerben alkalmazandó egységes K+F fogalomrendszer" c. NKITT előterjesztésről Részletek
2011. szeptember 30. Vélemények és javaslatok a K+F tevékenységet ösztönző adórendszerben alkalmazandó egységes K+F fogalomrendszer c. NKITT előterjesztéshez kapcsolódóan Részletek
2011. augusztus 10. Vélemény a védelmi iparra (repülőgép-űripar, védelmi és biztonsági ipar) vonatkozó iparstratégiai anyagról Részletek
2011. július 29. Vélemény "Az üzleti infrastruktúra és a befektetési környezet fejlesztése - ipari parkok, iparterületek és inkubátorházak támogatása" c. pályázati felhívás tervezethez Részletek Az NFÜ válasza Részletek
2011. július 21. Vélemény a K+F+I közgazdasági környezetét segítő intézkedésekről Részletek
2011. július 4. Vélemény a "2011. évi ...TÖRVÉNY az egyesülési jogról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról" c. törvénytervezetről Részletek Előterjesztés tervezet Letöltés (.pdf) Előzetes hatásvizsgálati összefoglaló Letöltés (.pdf) Elfogadott javaslataink Részletek
2011. június 24. A hazai elektronikai ipar jelentősége és erősítésének feladatai / Nemzeti Elektronikai Kerekasztal állásfoglalása Letöltés (.pdf)
2011. június 8. A MISZ véleménye a Nemzeti Környezettechnológiai Innovációs Stratégia 2011-2020 tervezetéről Részletek
2011. május 18. A MISZ észrevételei az OTP Hungaro-Projekt felméréséről (Magyarország vállalati innovációs térképe) Részletek
2011. május 5. Az V. Magyar Műszaki Értelmiség Napja - Felhívás Letöltés (.pdf)
2011. május 4. A MISZ észrevételei az SZTNH "Javaslatok a nemzeti innovációs szféra szabadalmi aktivitásának javítására" c. NKITT-előterjesztéshez Részletek
2011. május 1. A MISZ észrevételei az Akkreditált Innovációs Klaszter cím elnyerésére szolgáló pályázati felhívás tervezetéről Részletek
2011. április 22. A MISZ észrevételei a Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása (GOP 1.1.1) c.
pályázati kiírás tervezetéről Részletek
2011. március 9. Vélemény a Nemzeti Elektronikai Kerekasztal létrehozásával kapcsolatban elkészített IVSZ tanulmányról és állásfoglalási javaslatról Részletek NEK állásfoglalás Letöltés (.pdf)
2011. február 14. Európa 2020 Stratégiát megalapozó előzetes Nemzeti Intézkedési Terv véleményezése Részletek
2011. január 31. Vélemény az Új Széchenyi Terv
innovációs tárgyú pályázatairól Részletek Az NFÜ válasza Letöltés (.pdf)
2011. január 14. A MISZ levele Petykó Zoltán részére Részletek Az NFÜ válasza Letöltés (.pdf)
A Magyar Innovációs Szövetség észrevételei az
Akkreditált Innovációs Klaszter cím elnyerésére szolgáló pályázati felhívás tervezetéről
A pályázati felhívás egyértelmű, egyszerűbb, mint a korábbi felhívások. A rövidítést nyilván megkönnyítette az, hogy nem közvetlen pénzügyi támogatások odaítéléséről van szó.
A kiírás nem segíti a nagyobb vállalati kutatóhelyek - ahol bizonyítottan alkalmazás orientált kutatási tevékenység folyik - bekapcsolódását a rendszerbe, holott értékteremtő lenne, ha a már eredményes centrumok tudnák tevékenységüket ilyen módon bővíteni, maguk köré kapcsolni kis-, közepes cégeket is. Így tudnának olyan centrumok létrejönni, melyek már nemzetközi tekintetben is versenyképesek. Ha ezen a területen nem történik változás a hazai rendszer széttagoltsága továbbra is fennmarad. Nagyobb cégek esetében szinte lehetetlen elérni a min. pontszámot. Szükségtelennek tartjuk, pl. az exportorientáltság esetében is a KKV arányát értékelni, ahelyett, hogy az összes klasztertagra vonatkoztatnánk az export bevétel arányát.
Javasoljuk a B2 f) pontban szereplő időkorlát csökkentését egy évre. Ugyanis, ha összevetjük a két éves időkorlátot az értékelési határidőkkel, azon belül is a legutolsó lehetséges, 2013. január 15-i értékelési határidővel, adódik, hogy csak már meglevő klaszterekre értelmezhető ez a pályázat, új belépők nem vehetnének részt.
Javasoljuk a B2 g) pontban foglaltak törlését. Ha a vállalkozások összeállnak és klasztert alapítanak azért, hogy e címet elnyerhessék, akkor feltehetően nem okoz majd gondot számukra annak kijelentése sem, hogy valós tevékenységet végeznek.
A pályázatban kitétel (B2 i) pont), hogy egy klasztertag sem lehet kettőnél több akkreditált klaszter tagja. Nagy, több karból álló egyetemek esetében ez rendkívüli megkötés, hátrányosa érinti az egyetemeket. Javasoljuk, hogy az egyetemek ne essenek ezen korlátozás alá, illetve cégek is - árbevétel elérésétől függően - lehessenek több klaszternek a tagjai.
A C.2 "Kiválasztási Kritériumok" első pontja: a bemutatott klaszter-stratégia illeszkedik-e a pályázati program szakpolitikai célkitűzéseihez? Ilyen megnevezésű célkitűzések nem szerepelnek a kiírásban, hivatkozás sincs arra, hol szerepelnének. Ha az A 1-s pontban leírt " Pályázat célja" részt értik alatta, akkor írják egyértelműen le.
Ugyanide tartozik az a súlyos nehézség, hogy az előírt pontszámot elérő pályázók nem kapják meg automatikusan az akkreditált klaszter címet, hanem a C.1.3 pont szerint az összehívott Akkreditációs Testület dönt az "előzetesen meghatározott értékelési szempontok" alapján. Ezek a szempontok nem ismertek, illetve az egész eljárás ellenkezik az Új Széchenyi Terv Pályázati kézikönyvében leírt azon céltól, hogy a pályázatok automatikus elbírálásúak lesznek: aki teljesíti a feltételeket, az nyer. Nem is kell félni pénzösszeg-keret kimerülésétől, ezért érthetetlen, hogy miért ilyen szubjektív és bizonytalan a cím elnyerése.
Túlzottnak tartjuk a kiválasztási kritériumok II/4 (KKV jelleg) pontjának korlátozását (15 KKV-nél kevesebbet tömörítő klaszterek jogosulatlanok a cím elnyerésére). Ez tovább erősíti azt a gyanút, hogy ezt a pályázatot a meglévő klaszterek közül is csak azon néhányra írták ki, melyek 15 KKV-nél többet fognak össze. Ezen szűkítés gyanúját alátámasztják az 5, 6, 7, 8, 9, 10 pontokban előírt - feleslegesen sok - konkrét értékhez kötött progresszív pontszámok meghatározása is, amelyek összesítve nagy súllyal szerepelnek, így több irányból beszűkítik a lehetséges pályázók körét.
A K+F adókedvezmény vonatkoztatása a cégek árbevételére (14. értékelési szempont) nem tükrözi a cégek teljes K+F ráfordítását. Javasoljuk helyette, az összes K+F ráfordítás / K+F adókedvezmény szerepeltetését, avagy a K+F ráfordítás abszolút értékének szerepeltetését.
A projekt adatlap terjedelmében megfelelőnek látszik, a bekért adatmezők száma viszont sokkal több lehet a célokban meghatározott 150 adatmezőnél, mivel minden pályázó minden tagcégétől külön - külön kérnek 17 adatmezőnyi adatot.