Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2011-07-05
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2025 | 2024 | 2023 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2010. december 15.
Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program "K+F és innováció a versenyképességért" c. Akciótervről
Részletek

2010. december 10.
Állásfoglalás a Felsőoktatási Törvény koncepciójáról
Részletek

2010. szeptember 15.
Vélemény az Új Széchenyi Terv Vitairat V. Tudomány - Innováció - Növekedés fejezetéről
Részletek

2010. július 27.
A MISZ levele az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottsága elnökének
Letöltés/megnyitás
(pdf, 67 KB)


2010. június 28.
A MISZ levele az NGM Tudásgazdaság Főosztálya számára
Részletek

2010. június 11.
Vélemény az Európai Partnerség a Kutatókért című uniós kezdeményezéshez kapcsolódó Nemzeti Akciótervről
Részletek

Better careers and more mobility: a European parnership for researchers
Letöltés/megnyitás
(pdf, 67 KB)


Council conclusions on better careers and more mobility: a European partnership
for researchers

Letöltés/megnyitás
(pdf, 111 KB)


European partnership for researchers National Action Plan of Hungary
Letöltés/megnyitás
(word, 269 KB)


2010. május 27.
A MISZ közleménye az innovációs járulékról
Részletek

2010. május 14.
A IV. Magyar Műszaki Értelmiség Napja - Felhívás
Letöltés/megnyitás
(pdf, 121 KB)


2010. május 11.
Vélemény az infokommunikációs technológiák szektor oktatás-képzés vizsgálatára, problémáinak feltárására indított kutatás I. számú szakmai részbeszámolójáról
Részletek

2010. május 6.
Vélemény a komplex vállalati technológia fejlesztés c. pályázati felhívás és útmutató (GOP-2010-2.1.1/C) tervezetéről
Részletek

Pályázati felhívás és útmutató GOP 2010 2.1.1
Letöltés/megnyitás
(word, 1,1 MB)


Az NFÜ válasza GOP 2.1.1.C
Részletek

2010. április 26.
Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatása (Kódszám: GOP-2010-1.1.1) és a Vállalati innováció támogatása (Kódszám: GOP-2010-1.3.1/A; GOP-2010-1.3.1/B) c. pályázati konstrukcióról
Részletek

Pályázati felhívás és útmutató GOP 2010 1.3.1
Letöltés/megnyitás
(word, 925 KB)


Pályázati felhívás és útmutató GOP 2010 1.1.1
Letöltés/megnyitás
(word, 858 KB)


Az NFÜ válasza GOP 2010 1.1.1
Letöltés/megnyitás
(pdf, 56 KB)


Az NFÜ válasza GOP 2010 1.3.1
Letöltés/megnyitás
(pdf, 56 KB)


2010. március 15.
Vélemény a PÁLYÁZATI ÚTMUTATÓ a Társadalmi Megújulás Operatív Program Tudományos képzés műhelyeinek támogatása c. pályázati felhívásához, Kódszám: TÁMOP-4.2.2.B-10/1
Részletek

2010. március 4.
A MISZ véleménye az európai munkáltatói szervezet, a Businesseurope "EU Intellectual Property Manifesto 2010" című anyagáról.
Részletek

Véleményezett anyag
Letöltés/megnyitás
(pdf, 59 KB)


2010. február 24.
Innováció - Növekedés
A MISZ közgyűlésének állásfoglalása

Részletek

2010. február 22.
Vélemény a "Mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése" (GOP 2.1.1.A) c. pályázati kiírásról
Részletek

Az NFÜ válasza GOP 2010 2.1.1
Letöltés/megnyitás
(pdf, 49 KB)


2010. február 18.
MISZ levele az NKTH elnökének a Baross Gábor programmal kapcsolatban
Részletek

Csopaki Gyula elnök úr válasza
Részletek

A Magyar Innovációs Szövetség véleménye a komplex vállalati technológia fejlesztés c. pályázati felhívás és útmutató (GOP-2010-2.1.1/C) tervezetéről

A pályázat rendelkezésére álló forrás 6 milliárd forint a 2010-es évre. Mivel 15-35 db pályázat támogatását tervezik, ezért egy pályázatra 150-400 millió Ft támogatás eshet. Az elnyerhető támogatás intenzitása a megvalósuló projekt helyszíne szerint az elszámolható költségek max. 35%-a vagy 25%-a (aszerint, hogy mikrovállakozásról vagy ennél nagyobb vállalkozásról van-e szó). A 25-35%-os támogatási intenzitás és a 150-400 millió Ft-os támogatás együttesen azt jelenti, hogy 450-1600 millió Ft összköltségű beruházások támogatásáról van szó!
Ezek után érthetetlen, hogy a pályázati útmutató mikro- és kisvállakozásokról is beszél, jóllehet a minimális fejlesztési érték ilyen magasra van emelve.

Ugyanakkor a kiírásban szereplő pontozási rendszer a nagyvállalatokat is döntő mértékben korlátozza a pályázási lehetőségben.
A "Projekt gazdasági megvalósíthatósága" c. fejezet (57. oldal) kritériumai olyan keretek közé szorítják a pályázókat, melyeknél az adott projekt költsége nem túl alacsony és nem is túl magas a cég "pénzügyi hátteréhez" képest. Ha pl. a projekt költsége a cég saját tőkéjéhez viszonyítva 10% alatti vagy 125% feletti, 0 pont jár. A többi kategóriában is a projekt elszámolható költségeinek arányát nézik, többek között a tárgyi eszközökhöz, az immateriális javakhoz, ill. az éves nettó árbevételhez viszonyítva. Minden kategóriában a túl kicsi és túl nagy eredmény egyaránt 0 pontot eredményez.
Tehát a nagyvállalatok, melyeknél egy pl. 300 milliós elszámolható költségű projekt aránya  az említett mutatókhoz viszonyítva nagyon kevés, nem tudnak pontokat szerezni.

További korlátozás, hogy nem nyújtható támogatás olyan vállalkozás számára, melynek árbevétele - település-listától függően - 10 vagy 15 %-nál nagyobb mértékben csökkent a megelőző két évben.

A fentiekből következik, hogy a pályázat valójában egy nagyon szűk pályázói kör célzott támogatására készült, alacsony támogatási intenzitású, közepes projektek megvalósítására. Ugyanakkor a kiírás neutrálisnak és széles körűnek tűnhet.

Összefoglalva, javasoljuk a pályázati kiírás átgondolását és az értékelési rendszer felülvizsgálatát annak érdekében, hogy a pályázatok segítségével valós, értékteremtő beruházások valósulhassanak meg.

Budapest, 2010. május 6.
Készítette: VISUALIA