2009. december 15. Vélemény a "Reformgondolatok a globális Európáról" - és a Közös Agrárpolitika jövőjének összefüggései. Milyen Közös Agrárpolitika lehet, illetve legyen 2013 után? című vitaanyagról
Részletek Előterjesztés Részletek (PDF, 98 KB) Reformgondolatok Részletek (PDF, 185 KB) Magyarország pozíciós alapelvei Részletek (PDF, 137 KB) KAP 2014-2020 Részletek (PDF, 194 KB) VEA nyilatkozata Részletek (PDF, 89 KB)
2009. december 2. Vélemény a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról szóló tervezetről
Részletek
2009. november 23. Stratégiai szempontok a GOP akciótervek szakmai tervezéséhez Részletek (PDF, 146 KB)
2009. november 16. Innováció és a három ciklusú képzés Magyarországon Részletek
2009. szeptember 28. Vélemény a "Gazdaságfejlesztési Operatív Program és a Közép-Magyarországi Operatív Program mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése" című pályázati konstrukcióhoz Részletek
2009. augusztus 28. Innováció (K+F+I) a 2010. évi költségvetésben Részletek Videofelvétel A Kormány válasza Részletek
2009. július 30. Vélemény a kormány részére készült előterjesztésről a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól szóló 146/2007. (VI.26) korm. rendelet módosításáról Részletek
2009. július 9. A MISZ és a Magyar Biotechnológiai Szövetség véleménye a GOP-2009-4/3 és a KMOP 1.3.3/2 Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírásának tervezetéről Részletek Az NFÜ pozitív reakciói Szövetségünk véleményére Részletek (PDF, 57 KB)
2009. június 25. A MISZ és az Innostart Alapítvány levele Csopaki Gyulának, az NKTH elnökének Részletek (PDF, 164 KB) Csopaki Gyula válasz levele Részletek (PDF, 126 KB)
2009. június 17. A MISZ véleménye a "XXX/2009. (XX.XX.) Korm. rendelet a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról" c. javaslatról Részletek
2009. június 17. Nyílt levél Bajnai Gordon miniszterelnök úrnak Részletek (PDF, 96 KB) A Miniszterelnöki Kabinetiroda válasza a MISZ levelére Részletek (PDF, 39 KB)
2009. június 15. A MISZ észrevételei a KSH fenntartható fejlődés indikátorainak felülvizsgálatára készített javaslatáról Részletek
2009. június 10. A MISZ levele az IKT iparpolitikai akcióterv első verziójáról Részletek
2009. június 9. Vélemény a GOP-2009-1.2.1. "Akkreditált innovációs klaszterek támogatása" c. pályázati kiírás tervezetéről Részletek
2009. május 29. Vélemény a lisszaboni Nemzeti Akcióprogram (NAP) 2008-2009. évi végrehajtása 7 és 8 irányelveiről Részletek 7. iránymutatás Részletek (PDF, 153 KB) 8. iránymutatás Részletek (PDF, 146 KB)
2009. május 26. Vélemény a GOP/KMOP 1.1.1, GOP/KMOP 1.1.2 és a GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5 pályázattervezetekről Részletek Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.1.2, KMOP 1.1.2 pályázatok tervezetével kapcsolatban Részletek (PDF, 49 KB) Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.3.2., KMOP 1.1.5 pályázatok tervezetével kapcsolatban Részletek (PDF, 56 KB)
2009. május 5. A III. Magyar Műszaki Értelmiség Napja - Felhívás Részletek
2009. április 22. Állásfoglalás a generikus gyógyszertermékek kifejlesztéséről Részletek
2009. április 16. Állásfoglalás a kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszteri pozíció megszüntetésének hátrányairól Részletek
2009. március 31. Észrevételek a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Program tervezetéről Részletek Tervezet a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Programról Részletek (WORD, 80 KB) 1. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez Részletek (WORD, 2,78 MB) 2. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez Részletek (WORD, 23 KB)
2009. március 25. Vélemény a Kritikus Infrastruktúra Védelem Nemzeti Programról szóló Zöld Könyvről Részletek
2009. március 12. A MISZ válasza az NFGM-nek a MISZ január 8-án
kiadott véleményével kapcsolatban az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok
pályázati kiírás-tervezetéről Részletek
2009. február 7. Állásfoglalás a természettudományos közoktatás javításáról Részletek
2009. február 3. Állásfoglalás a magyarországi természettudományos oktatás helyzetéről Részletek
2009. január 30. Vélemény "A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása" c. elemző tanulmányról Részletek A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása Részletek (PDF, 1 MB)
2009. január 26. A MISZ és a Magyar
Biotechnológiai Szövetség közös véleménye a GOP/KMOP pályázatok társadalmi
egyeztetésével kapcsolatban Részletek Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.3
Vállalkozások technológiai innovációjának ösztönzése tartós beszállítóvá válás vagy a státusz megerősítése érdekében című pályázati konstrukcióhoz készült tervezetről Részletek Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.1/A és a Közép-Magyarországi Operatív Program, KMOP-2009-1.1.4 Vállalati innováció támogatása c. pályázati konstrukció tervezethez Részletek
2009. január 8. Vélemény a GOP-2007-4.3 és a KMOP 1.3.3. keretében finanszírozott Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetéhez Részletek Az NFGM válasza a MISZ január 8-i
véleményére az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati
kiírás-tervezetéről Részletek (PDF, 235 KB)
A Magyar Innovációs Szövetség észrevételei
a KSH fenntartható fejlődés indikátorainak felülvizsgálatára készített javaslatáról
A KSH által megküldött mutatók a fenntartható fejlődés vizsgálatához bizonyára szükségesek, az innováció szempontjából azonban javasoljuk a European Innovation Scoreboard metodológiában figyelembe vett mutatók mérését.
1,
Az European Innovation Scoreboard (EIS) számításának 2008. évi metodológiai változásának középpontjában a szolgáltatások és a nem technológiai aspektusok, valamint az innováció output-ja álltak. A trendeket nem az adott évet a bázis évvel történő összehasonlításból, vagy egy adott országot az EU átlaghoz történő hasonlításból szűrik le, hanem az elmúlt öt év időszakát egy trendként vizsgálva.
Az EU által számolt SII (Summary Innovation Index) 29 mutató alakulását (0 és egy közötti értékkel) összesíti. Az EU által figyelembe vett paramétereket a mellékletben adtuk meg.
A fenti paramétereken túl a számításakor az innovációra ható társadalmi-gazdasági tényezőket, szociális mutatókat, valamint az innováció elfogadottságát is figyelembe veszik. (a részleteket az EU Methodology Report tárgyalja)
Javasoljuk, hogy a KSH a fenti 29 paramétert azonos tartalommal gyűjtse, ezáltal megkönnyítve a korrekt nemzetközi összehasonlítást.
2,
"A Fenntartható fejlődés indikátorai Magyarországon" c. anyagban az oktatással fogalalkozó 3. fejezet 3. részében az innováció szempontjából kiemelt fontosságú lenne látni a felsőoktatás szerkezetét, a végzettek megoszlását, nevezetesen a természettudományos és műszaki hallgatók részesedését, ill. a végzetteken belüli arányaikat, ennek trendjét és mutatóit.
3,
"A Fenntartható fejlődés indikátorai Magyarországon" c. anyagban a kormányzás és közélet, 10. fejezetében, gazdasági eszközök c. alpontjában javasoljuk az innováció szempontjából mérhető paraméterek, nevezetesen az innovációs járulék(külön soron szerepeltetve a vállalati és a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapba a kormányzat által befizetésre kerülő rész) éves befizetéseinek alakulását nyomon követni.
4,
A vállalati adatszolgáltatásnál meghatározó, hogy a vállalat belső szabályozása hogyan kezeli az innovációs és ezen belül a K+F költségek gyűjtését. Egy infokommunikációs multi több oldalas belső szabályzatából idézve: "A K+F költséghelyek közül csak a produktív költséghelyek költségeit lehet figyelembe venni. Ezeket a mindenkori üzletági kontroller adja meg. A K+F tevékenységet végző költséghelyek költségeit csak a K+F tevékenységre fordított órák, a költséghelyen dolgozók összkapacitását jelentő (költséghely létszám * munkanap * 8 óra) óraszámhoz viszonyított arányban vettük figyelembe.
Csak azokat a költségnemeket számoljuk, amelyek az Önköltségszámítási szabályzat vonatkozó melléklete szerint figyelembe vehetőek. Az önköltség számítása havonta történik, hogy az adott időszakra eső költségeket, az adott időszakra vonatkozó K+F / összes óra aránnyal vegyük figyelembe."
A fentieket annak érzékeltetésére szántuk, hogy sok múlik a költség-kigyűjtéseknél a belső szabályozáson, valamint a kontrollerek munkáján (emberi tényező, hiba lehetőség). Ebben is segítséget adhat egy egységes KSH útmutatás / irányelv.