Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2011-07-05
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2009. december 15.
Vélemény a "Reformgondolatok a globális Európáról" - és a Közös Agrárpolitika jövőjének összefüggései. Milyen Közös Agrárpolitika lehet, illetve legyen 2013 után? című vitaanyagról
Részletek
Előterjesztés
Részletek (PDF, 98 KB)
Reformgondolatok
Részletek (PDF, 185 KB)
Magyarország pozíciós alapelvei
Részletek (PDF, 137 KB)
KAP 2014-2020
Részletek (PDF, 194 KB)
VEA nyilatkozata
Részletek (PDF, 89 KB)

2009. december 2.
Vélemény a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról szóló tervezetről
Részletek

2009. november 23.
Stratégiai szempontok a GOP akciótervek szakmai tervezéséhez
Részletek (PDF, 146 KB)

2009. november 16.
Innováció és a három ciklusú képzés Magyarországon
Részletek

2009. szeptember 28.
Vélemény a "Gazdaságfejlesztési Operatív Program és a Közép-Magyarországi Operatív Program mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése" című pályázati konstrukcióhoz
Részletek

2009. augusztus 28.
Innováció (K+F+I) a 2010. évi költségvetésben
Részletek
Videofelvétel
A Kormány válasza
Részletek

2009. július 30.
Vélemény a kormány részére készült előterjesztésről a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól szóló 146/2007. (VI.26) korm. rendelet módosításáról
Részletek

2009. július 9.
A MISZ és a Magyar Biotechnológiai Szövetség véleménye a GOP-2009-4/3 és a KMOP 1.3.3/2 Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírásának tervezetéről
Részletek
Az NFÜ pozitív reakciói Szövetségünk véleményére
Részletek (PDF, 57 KB)

2009. június 25.
A MISZ és az Innostart Alapítvány levele Csopaki Gyulának, az NKTH elnökének
Részletek (PDF, 164 KB)
Csopaki Gyula válasz levele
Részletek (PDF, 126 KB)

2009. június 17.
A MISZ véleménye a "XXX/2009. (XX.XX.) Korm. rendelet a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról" c. javaslatról
Részletek

2009. június 17.
Nyílt levél Bajnai Gordon miniszterelnök úrnak
Részletek (PDF, 96 KB)
A Miniszterelnöki Kabinetiroda válasza a MISZ levelére
Részletek (PDF, 39 KB)

2009. június 15.
A MISZ észrevételei a KSH fenntartható fejlődés indikátorainak felülvizsgálatára készített javaslatáról
Részletek

2009. június 10.
A MISZ levele az IKT iparpolitikai akcióterv első verziójáról
Részletek

2009. június 9.
Vélemény a GOP-2009-1.2.1. "Akkreditált innovációs klaszterek támogatása" c. pályázati kiírás tervezetéről
Részletek

2009. május 29.
Vélemény a lisszaboni Nemzeti Akcióprogram (NAP) 2008-2009. évi végrehajtása 7 és 8 irányelveiről
Részletek
7. iránymutatás
Részletek (PDF, 153 KB)
8. iránymutatás
Részletek (PDF, 146 KB)

2009. május 26.
Vélemény a GOP/KMOP 1.1.1, GOP/KMOP 1.1.2 és a GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5 pályázattervezetekről
Részletek
Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.1.2, KMOP 1.1.2 pályázatok tervezetével kapcsolatban
Részletek (PDF, 49 KB)
Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.3.2., KMOP 1.1.5 pályázatok tervezetével kapcsolatban
Részletek (PDF, 56 KB)

2009. május 5.
A III. Magyar Műszaki Értelmiség Napja - Felhívás
Részletek

2009. április 22.
Állásfoglalás a generikus gyógyszertermékek kifejlesztéséről
Részletek

2009. április 16.
Állásfoglalás a kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszteri pozíció megszüntetésének hátrányairól
Részletek

2009. március 31.
Észrevételek a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Program tervezetéről
Részletek
Tervezet a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Programról
Részletek (WORD, 80 KB)
1. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez
Részletek (WORD, 2,78 MB)
2. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez
Részletek (WORD, 23 KB)

2009. március 25.
Vélemény a Kritikus Infrastruktúra Védelem Nemzeti Programról szóló Zöld Könyvről
Részletek

2009. március 12.
A MISZ válasza az NFGM-nek a MISZ január 8-án kiadott véleményével kapcsolatban az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetéről
Részletek

2009. február 7.
Állásfoglalás a természettudományos közoktatás javításáról
Részletek

2009. február 3.
Állásfoglalás a magyarországi természettudományos oktatás helyzetéről
Részletek

2009. január 30.
Vélemény "A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása" c. elemző tanulmányról
Részletek
A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása
Részletek (PDF, 1 MB)

2009. január 26.
A MISZ és a Magyar Biotechnológiai Szövetség közös véleménye a GOP/KMOP pályázatok társadalmi egyeztetésével kapcsolatban
Részletek
Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.3 Vállalkozások technológiai innovációjának ösztönzése tartós beszállítóvá válás vagy a státusz megerősítése érdekében című pályázati konstrukcióhoz készült tervezetről
Részletek
Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.1/A és a Közép-Magyarországi Operatív Program, KMOP-2009-1.1.4 Vállalati innováció támogatása c. pályázati konstrukció tervezethez
Részletek

2009. január 8.
Vélemény a GOP-2007-4.3 és a KMOP 1.3.3. keretében finanszírozott Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetéhez
Részletek
Az NFGM válasza a MISZ január 8-i véleményére az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetéről
Részletek (PDF, 235 KB)
A Magyar Innovációs Szövetség véleménye GOP/KMOP 1.1.1, GOP/KMOP 1.1.2 és a GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5 pályázattervezetekről

Általános észrevételek

A pályázattervezetek nagy kutatóközpontok bővítését eredményezhetik, de fontos lenne gondolni a kis- és középvállalkozásokra is.
Az áttekinthetőséget a GOP és KMOP 1.1.1 és 1.1.2 pályázatoknál biztosítva van azzal, hogy a GOP és a KMOP sorszám azonos témájú pályázatnál azonos. Sajnos a GOP 1.3.2-nél ez már nem áll fenn, mert a KMOP szám 1.1.5.

Részletes észrevételek

GOP/KMOP 1.1.1
- A pályázatnál lényegében csak azok érhetik el a minimális 60 pontot, akik nemzetközileg is új, a végfelhasználóknak és a kutató-fejlesztő közösségnek is újat alkotnak, és mindezt a húzóágazatok valamelyikében teszik. Ezáltal a KKV-k pályázási esélyei minimálisak. A Magyar Innovációs Szövetség szerint nem csak azokat érdemes támogatni, akik ezeknek a nagyon magas igényeknek megfelelnek.
- A feltételek között szerepel, hogy kötelező non profit szervezet számára továbbadni a munka egy részét. Olyan világszínvonalú tevékenység, amelye nincs megfelelő egyetemi kapacitás hazánkban, hátrányt szenvedhet ebben az esetben.
- Nem célszerű 10 pontos előnyt adni a kiemelt ágazatoknak.
- A 39. oldalon a tartalmi vizsgálat 9.2 és a 9.3. pontja rosszul határozza meg az innováció tartalmát, ezt így nem célszerű benne hagyni.

GOP/KMOP 1.1.2
- Néhány  általános költség legfeljebb a projekt K+F projekttámogatás jogcímen elszámolni kívánt összes költség 3 %-a lehet: ez fontos, de kevés a 3%. Az új fejlesztőknek is kell infrastruktúra, fűtés stb., és ezekre a 3 % nem elég.
- Nem egyértelmű, hogy a létrehozott gazdasági társulás egy vagy több különböző termék létrehozására is pályázhat-e.
- C1.3. paragrafus úgy fogalmaz, hogy "Marketing támogatás a K+F központ piacon való megjelenésére˝. Véleményünk szerint vagy a központ, vagy a termék és szolgáltatás piacon való megjelenése a célszerű megfogalmazás.

GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5
- A minimális 60 pont csak 30 új alkalmazott fejlesztő felett érhető el, ráadásul csak akkor, ha PhD-végzettségűeket is alkalmaznak. Továbbá az egy nyertes pályázóra eső minimális támogatás is olyan magas (200 M Ft), hogy nincs esélye KKV-nak nyerni.
- A maximális pontszámot csak 76 munkahely esetében lehet megkapni, amely  nyilvánvalóan nagyvállalat esetében teljesül.  Nem látjuk ennek a célszerűségét.
(KKV-k esetében max. 5 új fejlesztő felvételének támogatása, azaz alacsonyabb össztámogatási összeg, és sokkal több támogatható pályázat, nagyságrendileg nagyobb K+F aktivitást eredményezne.)
- Ha a vállalat saját ingatlanában bővít, hátrányba kerül. Az e mögött levő szándék nem világos.
- Nem tartjuk célszerűnek, hogy a kiemelt iparágak 10 pontos előnyt élvezzenek egy olyan helyzetben, amikor fontos lenne bármilyen kutatómunkehelyet és hozzáadott értéket teremtő iparágat támogatni. Érthetetlen, hogy a logisztikai iparágban egy K+F központ létrehozása 10 pontos előnyt jelent, pl. egy környezetvédelmi központtal szemben.
- Nem tartjuk célszerűnek azt sem, hogy pólus városban megvalósuló beruházás 5 pontos előnyt élvezzen.  Örülni kellene, ha más városokban is indul és fejlődik K+F ipar.

Budapest, 2009. május 26.
Készítette: VISUALIA