2009. december 15. Vélemény a "Reformgondolatok a globális Európáról" - és a Közös Agrárpolitika jövőjének összefüggései. Milyen Közös Agrárpolitika lehet, illetve legyen 2013 után? című vitaanyagról
Részletek Előterjesztés Részletek (PDF, 98 KB) Reformgondolatok Részletek (PDF, 185 KB) Magyarország pozíciós alapelvei Részletek (PDF, 137 KB) KAP 2014-2020 Részletek (PDF, 194 KB) VEA nyilatkozata Részletek (PDF, 89 KB)
2009. december 2. Vélemény a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról szóló tervezetről
Részletek
2009. november 23. Stratégiai szempontok a GOP akciótervek szakmai tervezéséhez Részletek (PDF, 146 KB)
2009. november 16. Innováció és a három ciklusú képzés Magyarországon Részletek
2009. szeptember 28. Vélemény a "Gazdaságfejlesztési Operatív Program és a Közép-Magyarországi Operatív Program mikro- és kisvállalkozások technológia fejlesztése" című pályázati konstrukcióhoz Részletek
2009. augusztus 28. Innováció (K+F+I) a 2010. évi költségvetésben Részletek Videofelvétel A Kormány válasza Részletek
2009. július 30. Vélemény a kormány részére készült előterjesztésről a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól szóló 146/2007. (VI.26) korm. rendelet módosításáról Részletek
2009. július 9. A MISZ és a Magyar Biotechnológiai Szövetség véleménye a GOP-2009-4/3 és a KMOP 1.3.3/2 Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírásának tervezetéről Részletek Az NFÜ pozitív reakciói Szövetségünk véleményére Részletek (PDF, 57 KB)
2009. június 25. A MISZ és az Innostart Alapítvány levele Csopaki Gyulának, az NKTH elnökének Részletek (PDF, 164 KB) Csopaki Gyula válasz levele Részletek (PDF, 126 KB)
2009. június 17. A MISZ véleménye a "XXX/2009. (XX.XX.) Korm. rendelet a kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs projektek közfinanszírozású támogatásáról" c. javaslatról Részletek
2009. június 17. Nyílt levél Bajnai Gordon miniszterelnök úrnak Részletek (PDF, 96 KB) A Miniszterelnöki Kabinetiroda válasza a MISZ levelére Részletek (PDF, 39 KB)
2009. június 15. A MISZ észrevételei a KSH fenntartható fejlődés indikátorainak felülvizsgálatára készített javaslatáról Részletek
2009. június 10. A MISZ levele az IKT iparpolitikai akcióterv első verziójáról Részletek
2009. június 9. Vélemény a GOP-2009-1.2.1. "Akkreditált innovációs klaszterek támogatása" c. pályázati kiírás tervezetéről Részletek
2009. május 29. Vélemény a lisszaboni Nemzeti Akcióprogram (NAP) 2008-2009. évi végrehajtása 7 és 8 irányelveiről Részletek 7. iránymutatás Részletek (PDF, 153 KB) 8. iránymutatás Részletek (PDF, 146 KB)
2009. május 26. Vélemény a GOP/KMOP 1.1.1, GOP/KMOP 1.1.2 és a GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5 pályázattervezetekről Részletek Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.1.2, KMOP 1.1.2 pályázatok tervezetével kapcsolatban Részletek (PDF, 49 KB) Az NFÜ pozitív reakciói a MISZ véleményére a GOP 1.3.2., KMOP 1.1.5 pályázatok tervezetével kapcsolatban Részletek (PDF, 56 KB)
2009. május 5. A III. Magyar Műszaki Értelmiség Napja - Felhívás Részletek
2009. április 22. Állásfoglalás a generikus gyógyszertermékek kifejlesztéséről Részletek
2009. április 16. Állásfoglalás a kutatás-fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszteri pozíció megszüntetésének hátrányairól Részletek
2009. március 31. Észrevételek a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Program tervezetéről Részletek Tervezet a 2009-2014 közötti időszakra szóló Nemzeti Környezetvédelmi Programról Részletek (WORD, 80 KB) 1. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez Részletek (WORD, 2,78 MB) 2. számú melléklet a KvVM/KJKF/377/2009. számú tervezethez Részletek (WORD, 23 KB)
2009. március 25. Vélemény a Kritikus Infrastruktúra Védelem Nemzeti Programról szóló Zöld Könyvről Részletek
2009. március 12. A MISZ válasza az NFGM-nek a MISZ január 8-án
kiadott véleményével kapcsolatban az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok
pályázati kiírás-tervezetéről Részletek
2009. február 7. Állásfoglalás a természettudományos közoktatás javításáról Részletek
2009. február 3. Állásfoglalás a magyarországi természettudományos oktatás helyzetéről Részletek
2009. január 30. Vélemény "A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása" c. elemző tanulmányról Részletek A kutatás-fejlesztés és az innováció naprakész információs, elemző bázisának kialakítása Részletek (PDF, 1 MB)
2009. január 26. A MISZ és a Magyar
Biotechnológiai Szövetség közös véleménye a GOP/KMOP pályázatok társadalmi
egyeztetésével kapcsolatban Részletek Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.3
Vállalkozások technológiai innovációjának ösztönzése tartós beszállítóvá válás vagy a státusz megerősítése érdekében című pályázati konstrukcióhoz készült tervezetről Részletek Vélemény a PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ Gazdaságfejlesztési Operatív Program, GOP-2009-1.3.1/A és a Közép-Magyarországi Operatív Program, KMOP-2009-1.1.4 Vállalati innováció támogatása c. pályázati konstrukció tervezethez Részletek
2009. január 8. Vélemény a GOP-2007-4.3 és a KMOP 1.3.3. keretében finanszírozott Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetéhez Részletek Az NFGM válasza a MISZ január 8-i
véleményére az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati
kiírás-tervezetéről Részletek (PDF, 235 KB)
A Magyar Innovációs Szövetség véleménye GOP/KMOP 1.1.1, GOP/KMOP 1.1.2 és a GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5 pályázattervezetekről
Általános észrevételek
A pályázattervezetek nagy kutatóközpontok bővítését eredményezhetik, de fontos lenne gondolni a kis- és középvállalkozásokra is.
Az áttekinthetőséget a GOP és KMOP 1.1.1 és 1.1.2 pályázatoknál biztosítva van azzal, hogy a GOP és a KMOP sorszám azonos témájú pályázatnál azonos. Sajnos a GOP 1.3.2-nél ez már nem áll fenn, mert a KMOP szám 1.1.5.
Részletes észrevételek
GOP/KMOP 1.1.1
- A pályázatnál lényegében csak azok érhetik el a minimális 60 pontot, akik nemzetközileg is új, a végfelhasználóknak és a kutató-fejlesztő közösségnek is újat alkotnak, és mindezt a húzóágazatok valamelyikében teszik. Ezáltal a KKV-k pályázási esélyei minimálisak. A Magyar Innovációs Szövetség szerint nem csak azokat érdemes támogatni, akik ezeknek a nagyon magas igényeknek megfelelnek.
- A feltételek között szerepel, hogy kötelező non profit szervezet számára továbbadni a munka egy részét. Olyan világszínvonalú tevékenység, amelye nincs megfelelő egyetemi kapacitás hazánkban, hátrányt szenvedhet ebben az esetben.
- Nem célszerű 10 pontos előnyt adni a kiemelt ágazatoknak.
- A 39. oldalon a tartalmi vizsgálat 9.2 és a 9.3. pontja rosszul határozza meg az innováció tartalmát, ezt így nem célszerű benne hagyni.
GOP/KMOP 1.1.2
- Néhány általános költség legfeljebb a projekt K+F projekttámogatás jogcímen elszámolni kívánt összes költség 3 %-a lehet: ez fontos, de kevés a 3%. Az új fejlesztőknek is kell infrastruktúra, fűtés stb., és ezekre a 3 % nem elég.
- Nem egyértelmű, hogy a létrehozott gazdasági társulás egy vagy több különböző termék létrehozására is pályázhat-e.
- C1.3. paragrafus úgy fogalmaz, hogy "Marketing támogatás a K+F központ piacon való megjelenésére˝. Véleményünk szerint vagy a központ, vagy a termék és szolgáltatás piacon való megjelenése a célszerű megfogalmazás.
GOP 1.3.2/KMOP 1.1.5
- A minimális 60 pont csak 30 új alkalmazott fejlesztő felett érhető el, ráadásul csak akkor, ha PhD-végzettségűeket is alkalmaznak. Továbbá az egy nyertes pályázóra eső minimális támogatás is olyan magas (200 M Ft), hogy nincs esélye KKV-nak nyerni.
- A maximális pontszámot csak 76 munkahely esetében lehet megkapni, amely nyilvánvalóan nagyvállalat esetében teljesül. Nem látjuk ennek a célszerűségét.
(KKV-k esetében max. 5 új fejlesztő felvételének támogatása, azaz alacsonyabb össztámogatási összeg, és sokkal több támogatható pályázat, nagyságrendileg nagyobb K+F aktivitást eredményezne.)
- Ha a vállalat saját ingatlanában bővít, hátrányba kerül. Az e mögött levő szándék nem világos.
- Nem tartjuk célszerűnek, hogy a kiemelt iparágak 10 pontos előnyt élvezzenek egy olyan helyzetben, amikor fontos lenne bármilyen kutatómunkehelyet és hozzáadott értéket teremtő iparágat támogatni. Érthetetlen, hogy a logisztikai iparágban egy K+F központ létrehozása 10 pontos előnyt jelent, pl. egy környezetvédelmi központtal szemben.
- Nem tartjuk célszerűnek azt sem, hogy pólus városban megvalósuló beruházás 5 pontos előnyt élvezzen. Örülni kellene, ha más városokban is indul és fejlődik K+F ipar.