Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2011-07-05
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2007. december 10.
A MISZ véleménye a feketegazdaság elleni hatékonyabb fellépés érdekében a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület létrehozásáról a Kormány részére készülő ELŐTERJESZTÉS-ről
Részletek

2007. november 28.
A MISZ levele az oktatási és kulturális miniszterhez, a középiskolai kerettanterv módosításával kapcsolatban
Részletek

2007. október 17.
A MISZ, az MBSZ és az IVSZ közös véleménye a GOP 1.1.1.-ről
Részletek

2007. október 16.
A MAG Zrt. ügyvezetőjének levele a MISZ-nek a GOP innovácós pályázatokkal kapcsolatban
Részletek

2007. október 15.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség válasza az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai akcióterveivel kapcsolatban
Letöltés/megnyitás
(pdf, 494 KB)


2007. október 4.
Vélemény az egyes szabadalmi tárgyú nemzetközi szerződések kötelező hatályának elismerésére adandó felhatalmazásról, illetve e szerződések kihirdetéséről, valamint egyes iparjogvédelmi törvények módosításának előterjesztéséről
Részletek

2007. október 4.
A MISZ levele a MAG Zrt. ügyvezető igazgatójának a GOP innovációs pályázatokkal kapcsolatban
Részletek

2007. október 3.
A MISZ elnökségének állásfoglalása a Regionális Innovációs Ügynökségek 2008 c. pályázattal kapcsolatban
Részletek

2007. szeptember 24.
A MISZ elnökségének álláspontja az egyes adótörvények módosításáról szóló PM előterjesztésről
Részletek

2007. szeptember 24.
Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló munkaanyagról
Részletek

2007. szeptember 7.
A MISZ Agrár Innovációs Tagozat véleménye az FVM hatáskörébe tartozó rendeletekről, jogiratokról
Részletek

2007. augusztus 29.
Vélemény a Kutatási és Technológia Innovációs Tanácsról szóló 255/2003. (XII. 24.) Korm. rendelet módosításáról
Részletek

2007. augusztus 29.
Vélemény az Európai Technológiai Intézet (ETI) tevékenységébe való magyar bekapcsolódás koncepciójáról, megvalósítási lehetőségeiről és feladatairól szóló Kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. augusztus 24.
A MISZ levele az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. vezérigazgatójának az ITDH 2008. évi Üzleti Tervével kapcsolatosan
Részletek

2007. július 17.
Vélemény a magyar védelmi és biztonsági ipar versenyképességi stratégia tervezetről
Részletek

2007. június 25.
A MISZ levele a GKM kabinetfonökének a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány alapító Okiratának módosításával kapcsolatosan
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a modern üzleti környezet erősítése AKCIÓTERVRŐL
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a 2. prioritás akcióterv "A vállalkozások (kiemelten a kkv-k) komplex fejlesztése" részről
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) K+F és innováció a versenyképességért prioritási tengely AKCIÓTERVRŐL
Részletek

2007. június 18.
Vélemény „A K+F eredmények és innovatív ötletek egyéni megvalósítása (ÖTLET 2007)” c. pályázatról
Részletek

2007. június
Budavári László, regionális igazgató: Vélemény a Nyugat-dunántúli Régió Operatív Programjának Akciótervéről
Részletek

2007. június
Dr. Siposs István, regionális igazgató: Javaslat az Észak-Magyarországi Régió Akciótervéhez
Részletek

2007. május 30.
Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól
Részletek

2007. május 28.
Vélemény a nemzeti fenntartható fejlődési stratégiáról
Részletek

2007. május 25.
A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Alapító Okiratának módosításával kapcsolatos MISZ-vélemény, a GKM részére.
Részletek

2007. május 25.
Vélemény az Államreform Bizottság által megküldött "Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010)" c. anyagokról
Részletek

2007. május 21.
Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Akciótervről
Részletek

2007. május 7.
Vélemény az Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010) című anyagról
Részletek

2007. április 20.
Vélemény a GOP 4. Prioritás Akciótervéről
Részletek

2007. március 21.
Vélemény a "Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégiája" c. előterjesztésről (2007. február)
Részletek

2007. március 18.
Közlemény Magyarország középtávú tudomány-, technológia- és innovációpolitikai stratégiájáról
Részletek

2007. március 14.
A MISZ véleménye a Kormány részére készített GKM / OKM Beszámolót illetően a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal 2005. évi tevékenységéről, valamint a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap felhasználásáról
Részletek

2007. február 28.
A MISZ véleménye az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye és annak Kiotói Jegyzőkönyve végrehajtási keretrendszeréről szóló kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. február 6.
A MISZ véleménye a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTIP) stratégiájának tervezetéről
Részletek

2007. február 5.
A MISZ véleménye az egyes iparjogvédelmi törvények módosításáról szóló kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. január 31.
A MISZ véleménye az egyeztetésre bocsátott GOP Akciótervekről
Részletek

2007. január 18.
A MISZ VT válasza a GKM szakállamtitkárának a KKV-k fejlesztésének koncepciójával kapcsolatosan
Részletek

2007. január 16.
A GKM észrevételei a MISZ KKV fejlesztési koncepcióval kapcsolatosan kialakított véleményéhez
Részletek

A MISZ véleménye az Európai Technológiai Intézet (ETI) tevékenységébe való magyar bekapcsolódás koncepciójáról, megvalósítási lehetőségeiről és feladatairól szóló Kormány-előterjesztésről

A kezdeményezést a Magyar Innovációs Szövetségnek támogatja. Egyetértünk azzal, hogy egy ilyen intézmény hazai elhelyezése nagyon sok szálon segítené a hazai innovációt, az előterjesztésben említetteken kívül pl.:
konzorciumok jöhetnek létre, amelyek később eljuthatnak a szorosabb együttműködésekhez,
egy ilyen szervezet is segíthet annak a korrekciójában, hogy az új tagországok (köztük Magyarország) túl hamar veszítettek el minden kedvezményt az EU-pályázatok elbírálásánál,
egy ilyen szervezet alkalmas a partneri bizalom felépítésére is,
alkalmas lehet arra, hogy a mostanában túlságosan "ridegen" építkező (csak az elnyerendő pénzt tekintő, de a "fringe benefit"-eket végképp hanyagoló) együttműködések eljussanak - a bizalmi légkör megteremtésével - egy magasabb szintű integrációhoz.

A központ működtetése egy olyan méretű szervezetet kíván, amelyet hazánkból is lehet irányítani.
Az európai aktuálpolitikai helyzet alapján az ETI létrehozásának kétlépcsős folyamata elfogadhatónak látszik. Természetesen ebben az esetben a globális eredmények megjelenése is későbbre tolódik (ha lesznek ilyenek).

Ugyanakkor vigyázni kell majd arra, hogy a sokoldalúság laza szerkezete miatt ne vesszen el a szakmai céltudatosság. Az az EU szándék, hogy alacsonyabb szintre vigye a konkrét pénzügyi döntéseket akkor lesz életképes, ha kellően érett részvevők lesznek hozzá.

Támogatjuk továbbá azt a hazai programkészítést, amely az ETI tematikus elveire épül, felkészítve ezzel a hazai innováció elemeit az európai programokba történő belépésekre.
A MISZ javasolja, hogy már az előkészítő munkát koordináló csoportba kerüljön be állandó tagként egy képviselője.

A lobby tevékenység szerepe kiemelkedő egy ilyen pályázat sikeressége szempontjából. A MISZ, igény esetén, kezdeményezi egy olyan vállalati csoport kialakítását a hazai gazdasági társaságok köréből, amely határozottan megjelenve a médiában a kormányhatározat elfogadása esetén annak megvalósulását anyagilag és egyéb formában is támogatja.

Ugyanakkor az, hogy nincs a K+F-nek külön magas szintű képviselete a kormányban, kétségessé teheti a lobby akció sikerét. További kérdés, hogy a K+F alacsony kormányszintje miatt, képes lesz-e egy államtitkári szint megszervezni egy ilyen európai szervezetet. Éppen ezért egy ilyen Intézet létrehozására inkább alulról építkezve, de legalábbis a szakembereket láthatóvá tevő politika adhat nagyobb esélyt. Megjegyezzük, hogy a "Javaslat a sajtó tájékoztatására" c. részben mindössze "kommunikáció" szerepel, mely az anyagból egyébként előtűnő elszántságot megkérdőjelezheti.

Összefoglalva a MISZ az elképzelést, és elfogadás esetén annak megvalósítását aktívan támogatja.

Budapest, 2007. augusztus 29.
Dr. Szabó Gábor, elnök
Készítette: VISUALIA