2007. december 10. A MISZ véleménye a feketegazdaság elleni hatékonyabb fellépés érdekében a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület létrehozásáról a Kormány részére készülő
ELŐTERJESZTÉS-ről Részletek
2007. november 28. A MISZ levele az oktatási és kulturális miniszterhez, a középiskolai kerettanterv módosításával kapcsolatban Részletek
2007. október 17. A MISZ, az MBSZ és az IVSZ közös véleménye a GOP 1.1.1.-ről Részletek
2007. október 16. A MAG Zrt. ügyvezetőjének levele a MISZ-nek a GOP innovácós pályázatokkal kapcsolatban Részletek
2007. október 15. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség válasza az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai akcióterveivel kapcsolatban Letöltés/megnyitás
(pdf, 494 KB)
2007. október 4. Vélemény az egyes szabadalmi tárgyú nemzetközi szerződések kötelező hatályának elismerésére adandó felhatalmazásról, illetve e szerződések kihirdetéséről, valamint egyes iparjogvédelmi törvények módosításának előterjesztéséről Részletek
2007. október 4. A MISZ levele a MAG Zrt. ügyvezető igazgatójának a GOP innovációs pályázatokkal kapcsolatban Részletek
2007. október 3. A MISZ elnökségének állásfoglalása a Regionális Innovációs Ügynökségek 2008 c. pályázattal kapcsolatban Részletek
2007. szeptember 24. A MISZ elnökségének álláspontja az egyes adótörvények módosításáról szóló PM előterjesztésről Részletek
2007. szeptember 24. Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló munkaanyagról Részletek
2007. szeptember 7. A MISZ Agrár Innovációs Tagozat véleménye az FVM hatáskörébe tartozó rendeletekről, jogiratokról Részletek
2007. augusztus 29. Vélemény a Kutatási és Technológia Innovációs Tanácsról szóló 255/2003. (XII. 24.) Korm. rendelet módosításáról Részletek
2007. augusztus 29. Vélemény az Európai Technológiai Intézet (ETI) tevékenységébe való magyar bekapcsolódás koncepciójáról, megvalósítási lehetőségeiről és feladatairól szóló
Kormány-előterjesztésről Részletek
2007. augusztus 24. A MISZ levele az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. vezérigazgatójának az ITDH 2008. évi Üzleti Tervével kapcsolatosan Részletek
2007. július 17. Vélemény a magyar védelmi és biztonsági ipar versenyképességi stratégia tervezetről Részletek
2007. június 25. A MISZ levele a GKM kabinetfonökének a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány alapító Okiratának módosításával kapcsolatosan Részletek
2007. június 22. Értékelés a modern üzleti környezet erősítése AKCIÓTERVRŐL Részletek
2007. június 22. Értékelés a 2. prioritás akcióterv "A vállalkozások (kiemelten a kkv-k) komplex fejlesztése" részről Részletek
2007. június 22. Értékelés a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) K+F és innováció a versenyképességért prioritási tengely AKCIÓTERVRŐL Részletek
2007. június 18. Vélemény „A K+F eredmények és innovatív ötletek egyéni megvalósítása (ÖTLET 2007)” c. pályázatról Részletek
2007. június Budavári László, regionális igazgató: Vélemény a Nyugat-dunántúli Régió Operatív Programjának Akciótervéről Részletek
2007. június Dr. Siposs István, regionális igazgató: Javaslat az Észak-Magyarországi Régió Akciótervéhez Részletek
2007. május 30. Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól Részletek
2007. május 28. Vélemény a nemzeti fenntartható fejlődési stratégiáról Részletek
2007. május 25. A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Alapító Okiratának módosításával kapcsolatos MISZ-vélemény, a GKM részére. Részletek
2007. május 25. Vélemény az Államreform Bizottság által megküldött "Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010)" c. anyagokról Részletek
2007. május 21. Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Akciótervről Részletek
2007. május 7. Vélemény az Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010) című anyagról Részletek
2007. április 20. Vélemény a GOP 4. Prioritás Akciótervéről Részletek
2007. március 21. Vélemény a "Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégiája" c. előterjesztésről (2007. február) Részletek
2007. március 18. Közlemény Magyarország középtávú tudomány-, technológia- és innovációpolitikai stratégiájáról Részletek
2007. március 14. A MISZ véleménye a Kormány részére készített GKM / OKM Beszámolót illetően a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal 2005. évi tevékenységéről, valamint a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap felhasználásáról
Részletek
2007. február 28. A MISZ véleménye az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye és annak Kiotói Jegyzőkönyve végrehajtási keretrendszeréről szóló kormány-előterjesztésről Részletek
2007. február 6. A MISZ véleménye a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTIP) stratégiájának tervezetéről Részletek
2007. február 5. A MISZ véleménye az egyes iparjogvédelmi törvények módosításáról szóló kormány-előterjesztésről Részletek
2007. január 31. A MISZ véleménye az egyeztetésre bocsátott GOP Akciótervekről Részletek
2007. január 18. A MISZ VT válasza a GKM szakállamtitkárának a KKV-k fejlesztésének koncepciójával kapcsolatosan Részletek
2007. január 16. A GKM észrevételei a MISZ KKV fejlesztési koncepcióval kapcsolatosan kialakított véleményéhez Részletek
A MISZ véleménye az Európai Technológiai Intézet (ETI) tevékenységébe való magyar bekapcsolódás koncepciójáról, megvalósítási lehetőségeiről és feladatairól szóló
Kormány-előterjesztésről
A kezdeményezést a Magyar Innovációs Szövetségnek támogatja. Egyetértünk azzal, hogy egy ilyen intézmény hazai elhelyezése nagyon sok szálon segítené a hazai innovációt, az előterjesztésben említetteken kívül pl.: konzorciumok jöhetnek létre, amelyek később eljuthatnak a szorosabb együttműködésekhez, egy ilyen szervezet is segíthet annak a korrekciójában, hogy az új tagországok (köztük Magyarország) túl hamar veszítettek el minden kedvezményt az EU-pályázatok elbírálásánál, egy ilyen szervezet alkalmas a partneri bizalom felépítésére is, alkalmas lehet arra, hogy a mostanában túlságosan "ridegen" építkező (csak az elnyerendő pénzt tekintő, de a "fringe benefit"-eket végképp hanyagoló) együttműködések eljussanak - a bizalmi légkör megteremtésével - egy magasabb szintű integrációhoz.
A központ működtetése egy olyan méretű szervezetet kíván, amelyet hazánkból is lehet irányítani.
Az európai aktuálpolitikai helyzet alapján az ETI létrehozásának kétlépcsős folyamata elfogadhatónak látszik. Természetesen ebben az esetben a globális eredmények megjelenése is későbbre tolódik (ha lesznek ilyenek).
Ugyanakkor vigyázni kell majd arra, hogy a sokoldalúság laza szerkezete miatt ne vesszen el a szakmai céltudatosság. Az az EU szándék, hogy alacsonyabb szintre vigye a konkrét pénzügyi döntéseket akkor lesz életképes, ha kellően érett részvevők lesznek hozzá.
Támogatjuk továbbá azt a hazai programkészítést, amely az ETI tematikus elveire épül, felkészítve ezzel a hazai innováció elemeit az európai programokba történő belépésekre.
A MISZ javasolja, hogy már az előkészítő munkát koordináló csoportba kerüljön be állandó tagként egy képviselője.
A lobby tevékenység szerepe kiemelkedő egy ilyen pályázat sikeressége szempontjából. A MISZ, igény esetén, kezdeményezi egy olyan vállalati csoport kialakítását a hazai gazdasági társaságok köréből, amely határozottan megjelenve a médiában a kormányhatározat elfogadása esetén annak megvalósulását anyagilag és egyéb formában is támogatja.
Ugyanakkor az, hogy nincs a K+F-nek külön magas szintű képviselete a kormányban, kétségessé teheti a lobby akció sikerét. További kérdés, hogy a K+F alacsony kormányszintje miatt, képes lesz-e egy államtitkári szint megszervezni egy ilyen európai szervezetet. Éppen ezért egy ilyen Intézet létrehozására inkább alulról építkezve, de legalábbis a szakembereket láthatóvá tevő politika adhat nagyobb esélyt. Megjegyezzük, hogy a "Javaslat a sajtó tájékoztatására" c. részben mindössze "kommunikáció" szerepel, mely az anyagból egyébként előtűnő elszántságot megkérdőjelezheti.
Összefoglalva a MISZ az elképzelést, és elfogadás esetén annak megvalósítását aktívan támogatja.
Budapest, 2007. augusztus 29.
Dr. Szabó Gábor, elnök