Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2011-07-05
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2007. december 10.
A MISZ véleménye a feketegazdaság elleni hatékonyabb fellépés érdekében a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület létrehozásáról a Kormány részére készülő ELŐTERJESZTÉS-ről
Részletek

2007. november 28.
A MISZ levele az oktatási és kulturális miniszterhez, a középiskolai kerettanterv módosításával kapcsolatban
Részletek

2007. október 17.
A MISZ, az MBSZ és az IVSZ közös véleménye a GOP 1.1.1.-ről
Részletek

2007. október 16.
A MAG Zrt. ügyvezetőjének levele a MISZ-nek a GOP innovácós pályázatokkal kapcsolatban
Részletek

2007. október 15.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség válasza az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai akcióterveivel kapcsolatban
Letöltés/megnyitás
(pdf, 494 KB)


2007. október 4.
Vélemény az egyes szabadalmi tárgyú nemzetközi szerződések kötelező hatályának elismerésére adandó felhatalmazásról, illetve e szerződések kihirdetéséről, valamint egyes iparjogvédelmi törvények módosításának előterjesztéséről
Részletek

2007. október 4.
A MISZ levele a MAG Zrt. ügyvezető igazgatójának a GOP innovációs pályázatokkal kapcsolatban
Részletek

2007. október 3.
A MISZ elnökségének állásfoglalása a Regionális Innovációs Ügynökségek 2008 c. pályázattal kapcsolatban
Részletek

2007. szeptember 24.
A MISZ elnökségének álláspontja az egyes adótörvények módosításáról szóló PM előterjesztésről
Részletek

2007. szeptember 24.
Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról szóló munkaanyagról
Részletek

2007. szeptember 7.
A MISZ Agrár Innovációs Tagozat véleménye az FVM hatáskörébe tartozó rendeletekről, jogiratokról
Részletek

2007. augusztus 29.
Vélemény a Kutatási és Technológia Innovációs Tanácsról szóló 255/2003. (XII. 24.) Korm. rendelet módosításáról
Részletek

2007. augusztus 29.
Vélemény az Európai Technológiai Intézet (ETI) tevékenységébe való magyar bekapcsolódás koncepciójáról, megvalósítási lehetőségeiről és feladatairól szóló Kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. augusztus 24.
A MISZ levele az ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. vezérigazgatójának az ITDH 2008. évi Üzleti Tervével kapcsolatosan
Részletek

2007. július 17.
Vélemény a magyar védelmi és biztonsági ipar versenyképességi stratégia tervezetről
Részletek

2007. június 25.
A MISZ levele a GKM kabinetfonökének a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány alapító Okiratának módosításával kapcsolatosan
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a modern üzleti környezet erősítése AKCIÓTERVRŐL
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a 2. prioritás akcióterv "A vállalkozások (kiemelten a kkv-k) komplex fejlesztése" részről
Részletek

2007. június 22.
Értékelés a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) K+F és innováció a versenyképességért prioritási tengely AKCIÓTERVRŐL
Részletek

2007. június 18.
Vélemény „A K+F eredmények és innovatív ötletek egyéni megvalósítása (ÖTLET 2007)” c. pályázatról
Részletek

2007. június
Budavári László, regionális igazgató: Vélemény a Nyugat-dunántúli Régió Operatív Programjának Akciótervéről
Részletek

2007. június
Dr. Siposs István, regionális igazgató: Javaslat az Észak-Magyarországi Régió Akciótervéhez
Részletek

2007. május 30.
Vélemény a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól
Részletek

2007. május 28.
Vélemény a nemzeti fenntartható fejlődési stratégiáról
Részletek

2007. május 25.
A Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közalapítvány Alapító Okiratának módosításával kapcsolatos MISZ-vélemény, a GKM részére.
Részletek

2007. május 25.
Vélemény az Államreform Bizottság által megküldött "Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010)" c. anyagokról
Részletek

2007. május 21.
Vélemény a Gazdaságfejlesztési Operatív Program Akciótervről
Részletek

2007. május 7.
Vélemény az Intézkedési terv a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTI) stratégiájának megvalósítására (2007-2010) című anyagról
Részletek

2007. április 20.
Vélemény a GOP 4. Prioritás Akciótervéről
Részletek

2007. március 21.
Vélemény a "Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai stratégiája" c. előterjesztésről (2007. február)
Részletek

2007. március 18.
Közlemény Magyarország középtávú tudomány-, technológia- és innovációpolitikai stratégiájáról
Részletek

2007. március 14.
A MISZ véleménye a Kormány részére készített GKM / OKM Beszámolót illetően a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal 2005. évi tevékenységéről, valamint a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap felhasználásáról
Részletek

2007. február 28.
A MISZ véleménye az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye és annak Kiotói Jegyzőkönyve végrehajtási keretrendszeréről szóló kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. február 6.
A MISZ véleménye a Kormány középtávú tudomány-, technológia- és innováció-politikai (TTIP) stratégiájának tervezetéről
Részletek

2007. február 5.
A MISZ véleménye az egyes iparjogvédelmi törvények módosításáról szóló kormány-előterjesztésről
Részletek

2007. január 31.
A MISZ véleménye az egyeztetésre bocsátott GOP Akciótervekről
Részletek

2007. január 18.
A MISZ VT válasza a GKM szakállamtitkárának a KKV-k fejlesztésének koncepciójával kapcsolatosan
Részletek

2007. január 16.
A GKM észrevételei a MISZ KKV fejlesztési koncepcióval kapcsolatosan kialakított véleményéhez
Részletek

Budavári László, regionális igazgató: Vélemény a Nyugat-dunántúli Régió Operatív Programjának Akciótervéről
(NYDOP - 2007-20013)
(Egyeztetési változat - 2007. május)


1. Forrásallokáció (Mrd Ft)

1. prioritás - Regionális gazdaságfejlesztés 22,7
2. prioritás - Turizmusfejlesztés 34,9
3. prioritás - Városfejlesztés 28,1
4. prioritás - Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra 29,7
5. prioritás - Helyi és térségi közszolgáltatások fejlesztése 27,0

A régióban a GDP több mint 90%-át, beleértve az exportot is, az ipari ágazatok adják, ezért nem fogadható el, hogy a forrásallokációban a Regionális gazdaságfejlesztés prioritás a legkevesebb forrást kapja. A turizmus a GDP alig 6%-át adja. Fejlesztése fontos feladat, de nem a gazdaságfejlesztés rovására. A két prioritás között a források felcserélése sokkal reálisabb lenne. Csak minimálisan az azonos arány lehetne a kiinduló tárgyalási alap. A többi három prioritás értékei szükségesek és elfogadhatók.

2. Támogatási konstrukciók

1. prioritás - Regionális gazdaságfejlesztés

A konstrukciók közül továbbra is hiányzik az innováció és a kutatás-fejlesztés kiemelt kezelése, valamint a nemzetközi projektekben való részvétel elősegítése. Nem magyarázat erre az ismert indok, hogy majd ezeket a tevékenységeket a GOP fogja központi forrásokból támogatni.

Az 1.3.1. Befektetési környezet fejlesztése konstrukcióban a maximum 30-50%-os támogatási arány non-profit társaságok esetében elfogadhatatlan. A non-profit társaságoktól az 70-50%-os önrész előteremtése lehetetlen elvárás. Ennél a konstrukciónál elengedhetetlenül szükség van ebben a körben a 90%-os támogatásra, különben nem lesznek valós célt kitűző és kielégítő közösségi projektek.

Kétséges, hogy az előre nevesített kedvezményezettel feltüntetett ún. Kiemelt projektek jogszerűek-e. Ha igen, ebben az esetben jelentős társadalmi kontrollra van szükség.

2. prioritás - Turizmusfejlesztés

A gyógy és termálfürdők, valamint az ehhez kapcsolódó szálláshelyek fejlesztését célzó komponenseknél a 30%-os támogatottsági arány rendkívül alacsony, figyelembe véve a kedvezményezettek körét, sajáterő-képességét.

3. prioritás - Városfejlesztés

A prioritás konstrukciói és komponensei szükségesek, jól meghatározottak, a támogatások mértéke megfelelő.

4. prioritás - Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra

A konstrukciók közül hiányzik a környezetvédelemmel szorosan összefüggő megújuló energiák hasznosításának támogatása.

A prioritás meglévő konstrukciói és komponensei szükségesek, jól meghatározottak, a támogatások mértéke megfelelő.

5. prioritás - Helyi és térségi közszolgáltatások fejlesztése

A prioritás konstrukciói és komponensei szükségesek, jól meghatározottak, a támogatások mértéke megfelelő.
Készítette: VISUALIA