Címlap Honlaptérkép Levélküldés Magyar English
Címlap
 
utolsó frissítés: 2022-12-13
Untitled Document Szövetség állásfoglalásai:

2024 | 2023 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2004. október 16.
MISZ véleménye az Útmutató az alapkutatás, az alkalmazott kutatás, a kísérleti fejlesztés és a szellemi termékek vagyonként elszámolásához
Részletek

2004. szeptember 14.
MISZ észrevételei a 2005. évi GVOP beruházásösztönzési prioritásához tartozó pályázatok előkészítésével kapcsolatban
Részletek

2004. július 22.
Konkrét javaslatok az innovatív KKV-k-ra vonatkozó, az innovációs, ill. az adótörvényekben megjeleníthető, további támogatási formákról
Részletek

2004. július 22.
MISZ Vezetősége újból megvitatta az innovációs törvény tervezetét
Részletek

2004. július 12.
Vélemények a kkv-k innovációs törekvéseinek támogatásáról
Részletek

2004. június 15.
Állásfoglalás az NKTH "A regionális innovációs rendszer kialakítása" c. dokumentummal kapcsolatban
Részletek

2004. április 20.
Állásfoglalás a GKM "A gazdasági versenyképesség javításának programja" c. koncepciójáról
Részletek

2004. április 22.
Állásfoglalás az Innovációs Törvény tervezetéről
Részletek

2004. március 22.
Módosítási javaslat a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló 2003. évi XC. törvény 4. § (3) bekezdésének rendelkezésével kapcsolatban
Részletek

2004. március 25.
Vélemény az Európai Bizottság KKV-k finanszírozásával kapcsolatos tájékoztatójáról
Részletek

2004. január
Megjegyzések a kockázati tőke törvény módosításá-nak jelenlegi tervezetéhez
Részletek

Magyar Innovációs Szövetség észrevételei a 2005. évi GVOP beruházásösztönzési prioritásához tartozó pályázatok előkészítésével kapcsolatban

A 2005. évi GVOP beruházásösztönzési prioritásához tartozó pályázatok előkészítésével kapcsolatban a Magyar Innovációs Szövetség az alábbi észrevételeket teszi.

GVOP 1.1.1.
A belépési küszöbérték csökkentése és támogatási összeg felemelése a KKV-k érdekeit szolgálná.

A kizáró feltételek között szereplő per- és igénymentesség teljes mértékben távol áll a valós gazdasági világtól, hiszen szinte minden termelő vállalat hitelekkel rendelkezik, melyek fedezetéül általában az ingatlan szolgál, azaz a bank jelzálog jogot jegyeztet be az ingatlanra. A permentesség fenntartható feltétel, de az igénymentességet nem érdemes fenntartani. (Ez a probléma felmerül a GKM más pályázatainál is, mely értelmetlen korlátozó tényező, pl. IPC pályázat.). Továbbá legyen elég, ha a pályázó igazolja, hogy az engedélyeztetés folyamatban van és ha nyer, szerződéskötéskor kérjék az engedélyeket pótlásként.

A lízing kérdése csak gondos megfontolás után vehető be a támogatás körébe, bár jelentős érdeklődésre valószínűleg nem fog igényt tartani a pályázók körében.

Az építési költség jelenlegi szintje csak arra korlátozódik, hogy a gép installációjához szükséges átalakításokat elvégezzék (300 M Ft 5%-a 15 M Ft), ehelyett jelentős vállalati igény van új csarnokok építésére, mely könnyűszerkezetes kivitelben általában 60-80 M Ft-os költséggel valósítható meg, így a 300 M Ft 25%-a - azaz 75 M Ft elfogadható mértékű.

Beruházásnál a megtérülési időt nem csak 5 évben kellene meghatározni. Lehet olyan kisebb vállalat, amely nagyobb beruházást akar végezni és ez csak 6-7 év alatt térül meg. Különbséget kellene tenni a cégek mérete, kora és a beruházás nagysága szerint.

GVOP 1.1.2.
Pályázók köre: Nem mindig tartható, hogy az alkalmazottak száma legalább 60 fő és ebből minimum 30 fő felsőfokú végzettségű legyen. Nem biztos, hogy ez a sikeres projekt érdekében fontos momentum. A diplomások számát %-ban talán célszerűbb kikötni.

GVOP 1.1.3.
A klaszterek létrehozásának feltételrendszere nem jól illeszkedik a jelenlegi pályázati kiíráshoz pl. "A" pályázati cél esetében, a g) pont pontosítást igényel: Mit értenek a beszállítókkal való tartós kapcsolaton? Megfontolandó egy külön klaszter pályzat kiírása.

Általános megjegyzés
A beadandó árajánlatokat a beszállító cégek mindig határozott időre adják, de a pályázat elbírálásakor ezt formai hibának veszik és tapasztaltunk olyat, hogy ezért visszautasították a pályázót. Egy árajánlatot soha nem fog egy cég úgy kiadni, hogy az idők végezetéig érvényes, ezt elvárni nem életszerű, ellehetetleníti a pályázat sikerességét.

Budapest, 2004. szeptember 14.

dr. Pakucs János, elnök
Készítette: VISUALIA